משבר כלכלי, מיתון. עד שמגיעים לזכויות הטלוויזיה של הליגה האנגלית

בפרמיירליג נושמים לרווחה אחרי שרשת Sky רכשה 4 מתוך 6 החבילות לשידורים הישירים של ליגת הכדורגל ל-3 שנים, עבור סכום דומה לזה ששילמה במכרז הקודם - כ-1.3 מיליארד ליש"ט

רשת Sky האנגלית סיכמה על רכישת 4 מתוך 6 חבילות השידור של הפרמיירליג בין 2010 ל-2013. כך מדווחת היום (ד') התקשורת האנגלית. הסכום הרשמי של העסקה לא פורסם, אך ההערכות הן כי Sky שילמה סכום המתקרב לזה שהיא משלמת בהסכם הנוכחי - 1.314 מיליארד ליש"ט לשלוש שנים. חוזה השידורים הנוכחי מסתיים בסוף העונה הבאה.

Sky תשדר 92 מתוך 138 משחקי הליגה המשודרים בין 2010 ל-2013, כאשר היא תהיה רשאית לרכוש עוד חבילת שידורים אחת מבין השתיים שנותרו (כל חבילה כוללת 23 משחקים נוספים). ESPN האמריקנית ו-Setanta, ערוץ ה-Pay הבריטי, ייתחרו עם Sky על חבילה זו, ובינן לבין עצמן על החבילה הנותרת (כיוון שלפי חוקי האיחוד האירופאי, הזכויות צריכות להתפזר על יותר מרשת אחת). Setanta היא מחזיקת הזכויות הנוכחית (2 חבילות), ושילמה עבורן 392 מיליון ליש"ט לשלוש שנים.

להסכם עם Sky יש משמעות אדירה עבור הפרמיירליג - הוא בעצם יבטיח לליגה סכום דומה למה שהיא קיבלה עד כה משידורי הטלוויזיה, למרות החשש כי המשבר הכלכלי יוריד באופן ניכר את ההצעות אותן יגישו הערוצים למרכז על הזכויות. בפרמיירליג אף מעריכים ששתי החבילות הנותרות צפויות להימכר בסכום גבוה יותר בהשוואה למכרז הקודם, בגלל התחרות הגדולה בין Setanta ל-ESPN.

אגב, סימן חיובי ראשון לבאות קיבלה הפרמיירליג כבר בשבוע שעבר, לאחר שמכרה ל-BBC את Match of The Day, תוכנית סיכום המחזור של הליגה, בתמורה ל-173 מיליון ליש"ט בשלוש שנים - עלייה קלה לעומת הסכום שהרשת הממלכתית של בריטניה משלמת לפי ההסכם הנוכחי.

הסכם הזכויות הנוכחי של הפרמיירליג שווה 1.7 מיליארד ליש"ט לשלוש שנים בבריטניה, ועוד מיליארד ליש"ט נוספים בשאר העולם. עם סיום תהליך מכירת הזכויות בבריטניה, תפתח הפרמיירליג את המכרז העולמי.

הסכם זכויות השידור הנוכחי הוא הגבוה ביותר בעולם הכדורגל, ומבטיח לקבוצות הכנסות גבוהות במיוחד. בעונה שעברה, האלופה מנצ'סטר יונייטד קיבלה מהטלוויזיה קרוב ל-50 מיליון ליש"ט, ואפילו הקבוצה שסיימה במקום האחרון, דרבי קאונטי, קיבלה סכום של 30 מיליון ליש"ט.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט