יצרנית משחקי הווידיאו EA מדווחת על הפסדים; צפויה לבצע פיטורים רחבי היקף

לדברי אנשי החברה הדבר נובע ממכירות נמוכות יחסית של מוצרי החברה בתקופת החגים של דצמבר

יצרנית משחקי הווידיאו EA פירסמה אתמול (ג') את דו"חותיה לרבעון השלישי הפיסקאלי שהסתיים ב-31 לדצמבר וחשפה את הפסדיה, שהיו גבוהים מהצפוי. לדברי אנשי החברה הדבר נובע ממכירות נמוכות יחסית של מוצרי החברה בתקופת החגים של דצמבר.

החברה, שנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי של 5 מיליארד דולר, הודיעה כי היא צפויה לפטר כ-11% מכוח האדם שלה, כ-1,100 עובדים, ולסגור 12 משרדים ברחבי העולם. יצרנית המשחקים הפופולריים דוגמת Sims, FIFA ועוד, נאבקת לשפר את היצע המשחקים שהיא מציעה, בעוד המצב הכלכלי פוגע ביכולת של הצרכנים לרכוש קונסולות משחק יקרות.

EA דיווחה אתמול על הפסד של 641 מיליון דולר ברבעון שהסתיים בדצמבר, או הפסד של 2 דולרים למניה. ברבעון המקביל אשתקד דיווחה החברה על הפסדים של 33 מיליון דולר או 10 סנט למניה. בניכוי הוצאות חד-פעמיות והוצאות שבוצעו באופציות, מדווחת החברה על רווח Non-GAAP של 179 מיליון דולר או 56 סנט למניה.

סך ההכנסות של החברה גדל ב-10% ועמד על 1.65 מיליארד דולר. ההכנסות נטו של החברה, הכוללות גם הכנסות נדחות ממכירות משחקי הווידיאו, עומדות על 1.74 מיליארד דולר. "אפשר להגיד באופן חד וחלק שהכותרים ששיווקנו לא נמכרו כמו שציפינו", אמר מנכ"ל EA, ג'ון ריצ'יטלו בשיחת ועידה.

למרות הדו"חות השליליים, עלתה אתמול מניית החברה ב-5% בשעות המסחר המאוחר בוול סטריט, בעיקר הודות לתוכנית ההבראה שהציגה החברה וליעדים שהציבה לשנים הבאות.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009