בסוף זה הגיע: בזק בינלאומי מקבלת רישיון טלפוניה קווית

הענקת הרישיון התאפשרה לאחר שנתח השוק של החברה האם בזק בתחום הטלפוניה הפנים-ארצית ירד מתחת ל-85% ; הרישיון שקיבלה בזק בינלאומי יאפשר לה לספק שירותי טלפוניה קווית תחת הקידומת 0765

בזק בינלאומי יכולה מהיום להצטרף לעולם הטלפוניה הקווית לאחר שמשרד התקשורת הסכים להעניק לה רישיון. בזק בינלאומי מתכוונת לספק את השירות כבר בקרוב בעיקר כשירות משלים ללקוחותיה המקבלים ממנה שירותי אינטרנט והיא אינה רואה בתחום הטלפוניה הקווית מנוע צמיחה משמעותי.

בכך מצטרפת החברה לשורה של שחקניות בשוק, וביניהן 012 סמייל , 013 נטוויז'ן , אקספון ופרטנר , שכולן מספקות שירות טלפוניה מבוסס אינטרנט (VoIP). בזק בינלאומי תספק את השירות תחת שותפות מוגבלת שתיקרא בי איי פי פיתרונות תקשורת ש.ת. - תאגיד בבעלות בזק בינלאומי.

הענקת הרישיון התאפשרה לאור מדיניות המשרד שקובעת כי לאחר שנתח השוק של חברת בזק, בתחום הטלפוניה הפניית הפנים ארצית, ירד מתחת ל- 85%, תוכל חברת בזק בינלאומי לקבל רישיון לטלפוניה נייחת על גבי האינטרנט ללקוחות פרטיים בלבד. אולם, כאשר נתח השוק של חברת בזק במגזר העסקי ירד מתחת ל- 85% תוכל בזק בינלאומי לספק שירותים אלו גם ללקוחות עסקיים.

הרישיון שקבלה בזק בינלאומי יאפשר לה לספק שירותי טלפוניה קווית תחת הקידומת 0765. כזכור, הניסוי של בזק בינלאומי היה בקידומת 074, ואולם המשרד החליט להיענות לבקשתה של פרטנר שרצתה לדחוק את בזק בינלאומי מחלוקה בקידומת דומה. מכיוון שקבוצת בזק קבלה את הקידומת 076 כבר לפני כמה שנים לצרכים שונים, החליטו במשרד שכל הקבוצה "תשב" על הקידומת 076.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי: "אנו שמחים כי במתן הרישיון, משרד התקשורת בחר לקדם הלכה למעשה תחרות בריאה למען הצרכנים בישראל. כספקית האינטרנט הגדולה
בישראל, נוכל להציע את שירותי הטלפוניה כחלק אינטגראלי מפתרון התקשורת הכולל ללקוחות ובאיכות וברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר".