הונאת סטנפורד: סוכני FBI איתרו את מנכ"ל הבנק בווירג'יניה, אך לא עצרו אותו

[למדור שוקי עולם] לפי מקורביו, אלן סטנפורד התכוון להסגיר את עצמו תנועתו של סטנפורד הוגבלה והוא לא יורשה להגיע לביתו שבאי אנטיגואה

המיליארדר האמריקני סר אלן סטנפורד החשוד בהונאה, אותר על-ידי סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) ביום ה' שעבר בווירג'יניה. מקום הימצאו של סטנפורד לא היה ידוע מאז שהרשות הפדרלית לניירות ערך (SEC) הגישה נגדו תביעה אזרחית בשבוע שעבר בגין הונאת משקיעים בהיקף 8 מיליארד דולר.

מה-FBI נמסר כי חוקרי הבולשת לא עצרו את סטנפורד, אלא הגישו לו את הצווים של בית המשפט שנוגעים לתביעת ה-SEC נגד חברת ההשקעות שלו סטנפורד פייננשל גרופ. ביום ה' התברר גם שהחקירות הפדרליות של פרשת ההונאה התרחבו. ה-FBI מנהל חקירה פלילית של הפעילויות של סטנפורד, בתיאום עם התביעה הפדרלית ביוסטון, טקסס, שממנה פועלת חברת סטנפורד.

לא הלבין כספים

מידע שהגיע ל"פייננשל טיימס" מרמז כי החקירה מתמקדת בעסקאות הפיננסיות של סטנפורד עם בנק סטנפורד הבינלאומי (SIB) הרשום באי אנטיגואה, שהוא חלק מהקבוצה ביוסטון שנגדה תלויה חקירה אזרחית נפרדת של ה-SEC.

גורמים רשמיים שמעורבים בחקירת ה-FBI המעיטו מערך הדיווחים בתקשורת לפיהם הבולשת בודקת גם אם סטנפורד מעורב בהלבנות כספים עבור קרטל הסמים הפועל במפרץ מקסיקו.

משרד ה-FBI ביוסטון מסר שהוא "נמצא בקשר" עם חוקרי ה-SEC אך לא פירט. ה-FBI מילא תפקיד בחקירת כל הונאה תאגידית גדולה בארה"ב בעשור האחרון, והתובעים הפדרליים נעזרים בו כדי לבנות תיקי אישום מורכבים נגד עברייני צווארון לבן.

ההונאה לכאורה שביצע ברנרד מיידוף בניו יורק תרמה לדחיפות שבה נוהלה החקירה נגד סטנפורד. תשומת הלב של המפקחים התעוררה כשהם הבחינו שבנק SIB מימש השקעות בסך 250 מיליון דולר מאז דצמבר.

תנועה מוגבלת

סטנפורד, יחד עם שניים מעוזריו שגם נגדם הוגשה תביעה אזרחית, ג'יימס דייביס ולאורה פנדרגסט-הולט, אמורים להסגיר את דרכוניהם ולהגביל את נסיעותיהם בתוך ארה"ב. לא ברור אם סטנפורד יוכל לבקר בביתו העיקרי בסן קרואה באיי הבתולה האמריקניים.

מקורות יודעי דבר מסרו שאלן סטנפורד היה בימים האחרונים באזור וושינגטון הבירה בחיפוש אחרי סיוע משפטי. ביום ה' בערב הוא התכוון להסגיר את עצמו ולמסור את דרכונו לרשויות. בינתיים החל כונס הנכסים שמינה בית המשפט לאסוף נכסים ולחשוף כספים עבור קורבנות ההונאה.