AIG מדווחת על הפסד של 61.7 מיליארד ד'; תקבל מהממשל סיוע של 30 מיליארד נוספים

ההפסד הוא הגדול ביותר בהיסטוריה התאגידית * זהו החילוץ השלישי של החברה על-ידי הממשל בתוך חמישה חודשים

חברת הביטוח AIG הודיעה היום (ב') על הפסד רבעוני של 61.7 מיליארד דולר, 22.95 דולר למניה. בחמשת הרבעונים האחרונים הפסידה החברה 100 מיליארד דולר.

בנוסף, הודיעה החברה על תוכנית רדיקלית לפצל את עצמה אחרי 90 שנות פעילות כתשלובת ביטוח עולמית, ותעביר את השליטה בשתי חטיבותיה הגדולות ביותר לממשל האמריקני, בתמורה לסיוע חירום בסך 30 מיליארד דולר ויותר.

המהלך, שמיועד לחזק את AIG ולאפשר לה לספוג הפסדים ענקיים נוספים, מהווה את החילוץ השלישי של החברה על-ידי הממשל בתוך חמישה חודשים.

תוכנית חיסול

התוכנית החדשה, שאושרה במועצת המנהלים של החברה אתמול, מפיגה את התקוות שנותרו שהחברה תוכל לשרוד כתשלובת ביטוח עצמאית. בסיומו של הארגון מחדש, AIG תישאר חברת אחזקות, שתפקידה העיקרי יהיה למכור או להנפיק את יחידותיה העוסקות בתחומים כמו ביטוח אישי בארה"ב וליסינג למטוסים. החברה אמורה למכור או להנפיק לציבור גם את היחידה העולמית שלה לביטוח כללי. ייתכן שהתהליך יסתיים בחיסולה המלא של החברה.

לדבריו של מקור בהנהלת החברה, המהלך הנוכחי אינו בהכרח מוביל לחיסול החברה. "אנחנו מפצלים את AIG, אך מנסים לעשות זאת בדרך שתשמור על ערך למשלמי המסים, לעובדים וליחידות העסקיות".

מקורות נוספים מסרו שהרשויות, שכבר מחזיקות כעת ב-80% מהחברה, יקבלו שליטה של 70%-75% בחברה-הבת אמריקן אינטרנשיונל אשורנס (AIA) - החטיבה האסיאנית הגדולה ביותר של AIG, ובחברת אמריקן לייף אינשורנס, אליקו, שהיא חברה עולמית לביטוח חיים.

לפי מקורות בחברה, AIG גם תאג"ח 10-15 מיליארד דולר של תזרימי מזומנים מפעילות ביטוח החיים שלה בארה"ב כדי למכור לממשל את האג"ח הללו. בתמורה הממשל יבטל את רוב החוב בסך 37 מיליארד דולר של AIG במסגרת קו האשראי שהוא העניק לחברה בנובמבר, בסך 60 מיליארד דולר.

הפחתת ריבית

הרשויות ינמיכו גם את הריבית על יתר האשראי, כדי לחסוך ל-AIG מיליארד דולר בשנה. הממשל יספק קו מימון חדש של 30 מיליארד דולר, שהוא למעשה הבטחה לרכוש מניות בכורה של החברה במקרה הצורך.

אדוארד לידי, מנכ"ל AIG, קיווה להמשיך להחזיק לפחות בשליטה בחברה-הבת AIA, אך מצבה הנואש של החברה-האם, שדיווחה היום על הפסד שיא רבעוני של 61.7 מיליארד דולר, סיכל את תוכניותיו. *