רק 4 שחקנים ב-MLS ירוויחו מעל מיליון דולר ב-2009

מנתונים שפרסם ארגון השחקנים של ליגת הכדורגל האמריקנית עולה כי 39 שחקנים ירוויחו שכר של 34 אלף דולר ברוטו בעונה ; דייויד בקהאם, שעזב למילאן אבל יחזור לל.א גלאקסי לתקופה קצרה בקיץ, ירוויח 6.5 מיליון דולר

הנוכחות הקצרה של דייויד בקהאם ב-MLS סייעה בעיקר ליחסי הציבור שלו, אבל לא עשתה כלום לשכר השחקנים בליגה האמריקנית. מנתוני השכר שפרסם ארגון השחקנים ב-MLS לעונת המשחקים הקרובה (2009), עולה כי רק ארבעה שחקנים ירוויחו השנה שכר של מעל מיליון דולר. 39 שחקנים ירוויחו שכר של 34 אלף דולר ברוטו לעונה. 12 שחקנים ירוויחו את שכר המינימום בליגה שעומד על 20,100 דולר.

דייויד בקהאם, שעזב את לוס אנג'לס גלאקסי למילאן אבל יחזור לקבוצה לתקופה קצרה בקיץ, עדיין מוביל את רשימת המשתכרים עם משכורת של 6.5 מיליון דולר לעונה. יתר שלושת המיליונרים הם קוואטאמוק בלאנקו המקסיקני (שיקגו פייר) עם שכר של 2.9 מיליון דולר, חואן פאבלו אנחל הקלומביאני (ניו יורק רד-בולס) שמרוויח 1.8 מיליון, ופרדי ליונברג השבדי שירוויח 1.3 מיליון דולר.

לנדון דונובן מלוס אנג'לס גלאקסי הוא האמריקני בעל השכר הגבוה ביותר - 900 אלף דולר לעונה.

19 שחקנים בליגה ירוויחו שכר של מעל 300 אלף דולר, רק שבעה מתוכם הם אמריקנים. הגלאקסי היא הקבוצה בעלת סעיף השכר הגבוה ביותר בליגה - 9.3 מיליון דולר, זאת בשל שכרו של דייויד בקהאם, למרות שלפי "חוק בקהאם" רק 400 אלף דולר ממנו נחשב לצורך חישוב תקרת השכר.

כל העדכונים הכלכליים מהספורט האמריקני - בניוזלטרים והתראות הספורט של גלובס