ב-NBA רושמים הפסדים, בכדורסל מכללות הביזנס פורח

20 הקבוצות הגדולות בכדורסל המכללות רשמו בעונה האחרונה רווח תפעולי של 216.1 מיליון דולר בעונה האחרונה, עלייה של 5.7% ביחס לשנה שעברה ; מעל כולם מכללת לואיוויל עם רווח של 16.6 מיליון דולר

בעוד שלפחות מחצית מקבוצות ה-NBA צפויות לסיים את העונה בהפסדים, הרי שבכדורסל המכללות ממשיכות הקבוצות לרשום עלייה בהכנסות וברווחים. לפי פרסום של המגזין "פורבס", 20 הקבוצות הגדולות בכדורסל המכללות בארה"ב שחלקן נוטלות חלק החל מתחילת החודש בטורניר הארצי ("מארץ' מאדנס"), רשמו בעונה האחרונה רווח תפעולי של 216.1 מיליון דולר - ממוצע של 10.8 מיליון דולר לקבוצה ועלייה של 5.7% לעומת העונה שעברה.

קבוצת הכדורסל של מכללת לואיוויל רשמה את הרווח התפעולי הגבוה ביותר לעונה אחת - 16.6 מיליון דולר. צפון קרוליינה, שמדורגת שנייה עם רווח תפעולי של 16.4 מיליון דולר, היא הקבוצה שמובילה את דירוג "פורבס" לפי שווי קבוצה של 25.9 מיליון דולר. כמה כסף מכניסות הקבוצות מכל משחק בית שהן מארחות בעונה הרגילה? קנזס, שזכתה באליפות בעונה שעברה, הכניסה 10 מיליון דולר מכרטיסים ב-20 משחקי הבית שלה.

גם ההוצאות של רוב הקבוצות עלו, בעיקר בגלל תשלומים גבוהים למאמנים. הבזבזנית הגדולה מכולן היא מכללת דיוק שההוצאות שלה עלו ב-88% בהשוואה לעונה הקודמת והסתכמו ב-15 מיליון דולר.