מכירות משחקי הווידיאו צמחו בפברואר ב-9% ל-735.5 מיליון דולר

האנליסטים ציפו לעלייה במכירות של בין 5%-10% ; מכירות חומרת המשחקים צמחו ב-11% והגיעו ל-532.7 מיליון דולר ; הכותר הנמכר ביותר בחודש פברואר - 644,000 - היה Wii Fit של נינטנדו

מכירות משחקי הווידיאו בארה"ב צמחו באופן צנוע בחודש פברואר - בהתאם לצפי בוול סטריט. אחראים לכך בעיקר כותרי הפעולה כגון "סטריט פייטר" (Street Fighter) ו"קילזון" (Killzone).

מנתוני NPD Group, שפורסמו ביום ה' עולה שמכירות משחקי הווידיאו צמחו באותו החודש ב-9%, והגיעו ל-735.5 מיליון דולר. האנליסטים ציפו לעלייה במכירות של בין 5%-10%.

מכירות חומרת המשחקים צמחו ב-11% והגיעו ל-532.7 מיליון דולר. נינטנדו הובילה ברשימת מוכרות קונסולות המשחקים: 753,000 יחידות Wii נמכרו, בעוד יחידות ה-DS מכרו 588,000 יחידות, לפי נתוני NPD. מחומרתXbox 360 של מיקרוסופט נמכרו 391,000 יחידות.

אפילו מכירות קונסולת ה-PlayStation 3 של סוני, הנמכרת פחות מבין הקונסולות, עלו באופן ניכר לעומת החודש הקודם. מכירת היחידות הללו עלתה ב-36% והגיעה ל-276,000, בעיקר הודות להשקת המשחק קילזון 2, משחק יריות בגוף ראשון ייחודי לפלייסטיישן. המשחק נמכר ב-323,000 יחידות והוא הכותר החמישי ברשימת הנמכרים ביותר החודש. גם המשחק סטריט פייטר 4, ממנו נמכרו 403,000 יחידות בגרסת ה-PS3 ו-446,000 בגרסת ה-xBox, תרם את חלקו למכירות שתי הקונסולות.

הכותר הנמכר ביותר בחודש פברואר - 644,000 - היה Wii Fit של נינטנדו. החברה נהנתה משלושה כותרים נוספים ברשימת עשרת הנמכרים, כוללWii Play ומריו קארט (Mario Kart).

מבין המו"לים העצמאיים, רק אקטיוויז'ן בליזרד הצליחה להכניס כותר לרשימת עשרת המוכרים: גיטר הירו וורלד טור (Guitar Hero World Tour), המתאים לפורמט Wii, מכר 136,000 יחידות באותו החודש. החברות אלקטרוניק ארטס וטייק טו אינטראקטיב לא הכניסו אף כותר לרשימה.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009

משחק קיבל רשיון לעיסוק בבנקאות מקוונת

בתקופה בה פשיטת רגל של בנקים היא מאורע שכיח יחסית, גם הרעיון של פתיחת חשבון בנק בחלל החיצון יכול להישמע הגיוני. בנקאות בין כוכבית היא אמנם עדיין לא דבר אפשרי, אך רישיון לעיסוק בבנקאות שהעניקה ממשלת שבדיה ליוצרי ומשווקי משחק המדע הבדיוני המקוון Entropia Universe מעניקה את האפשרות לדמיין זאת.

השחקנים במשחק מחליפים כסף אמיתי בתמורה לכסף וירטואלי המשמש אותם לצרכיהם בכוכב 'קליפסו', הכוכב הדמיוני עליו מתרחשת עלילת המשחק. לחילופין, יכולים השחקנים להחליף את הכסף הווירטואלי שהם מרוויחים, באמצעות כרייה, ציד, מסחר ופעילויות וירטואליות אחרות, בכסף אמיתי. שער החליפין של המטבע הווירטואלי, הנקרא דולר אנטרופי, הוא 10 ל-1 דולר אמריקני.

כעת, עם הענקת הרשיון לעיסוק בבנקאות על-ידי המפקח על הבנקים של שבדיה, הכריזה MindArk - החברה המפיצה את המשחק, כי בתוך שנה היא תפעיל בנק על פני הכוכב קליפסו. במסגרת הרשיון שהעניקה הממשלה השבדית לחברה היא גם תקנה לה ביטוח ממשלתי בסך של 60,000 דולר עבור כל חשבון המנוהל בבנק שבבעלותה. "לקוחות הבנק יוכלו לבצע בו את כל הפעולות שניתן לבצע בבנק, כולל פתיחת פקדונות נושאי ריבית, הפקדת צ'קים, תשלום חשבונות ולקיחת הלוואות", אומר מנהל הפיתוח העסקי ב-MindArk.

במהלך הפעילות הפיננסית בשנה שעברה במשחק Entropia Universe, החליפו ידיים סכומים שהגיעו ל-240 מיליון דולר. 'אוכלוסיית' הכוכב קליפסו מגיעה ל-850,000 תושבים, אם כי לא כולם שחקנים פעילים. העובדה שהחלפת כסף וירטואלי לכסף אמיתי אפשרית במסגרת המשחק היא יוצאת דופן שכן מרבית משחקי המחשב המקוונים דוגמת World of Warcraft אינם מתירים זאת.