אלן סטנפורד: "אם מה שעשיתי זו הונאת פונזי - שאמות ואלך לגיהינום"

בימ"ש בבריטניה הקפיא נכסים בשווי כ-100 מיליון דולר ששייכים לבנק סטנפורד אינטרנשיונל, בעוד רגולטורים בארה"ב מגבירים את מאמציהם לגלות כיצד זרמו כספים ברשת הסבוכה של החברות הבינל' בהן שלט סטנפורד

בית משפט בבריטניה הקפיא נכסים בשווי של יותר מ-100 מיליון דולר ששייכים לבנק סטנפורד אינטרנשיונל (SIB), בעוד רגולטורים בארה"ב מגבירים את מאמציהם לגלות כיצד זרמו כספים ברשת הסבוכה של החברות הבינלאומיות שבהן שלט סר אלן סטנפורד.

הרשות לניירות ערך של ארה"ב (SEC) האשימה את אלן סטנפורד, מיליארדר מטקסס, בביצוע הונאת פונזי בהיקף של 8 מיליארד דולר. לטענת ה-SEC התפרסו פעילויות הרשת שהפעיל סטנפורד מאנטיגואה לצפון-לונדון, שם שכן משרדו של רואה החשבון של סטנפורד.

אתמול (ב') האריך שופט בבית המשפט הגבוה בלונדון עד סוף החודש את צו ההקפאה על מזומנים, מניות והשקעות בחשבונות הבנק של SIB בסניפיהם הבריטיים של הבנק השווייצרי קרדיט סוויס ושל HSBC.

בראיון ששודר אתמול (ב') ב-ABC, העריך סטנפורד כי בשבועיים הבאים יקבע חבר המושבעים המורחב על הגשה של כתב אישום נגדו. הוא טען כי לא ביצע הונאה: "אם זו הונאת פונזי - שאמות ואלך לגיהינום. אם זה פונזי, איך הם מוצאים מיליארדי דולרים על מיליארדי דולרים בכל מקום?".

בשבוע שעבר עתר סטנפורד לבית המשפט בבקשה להפשיר את נכסיו, כדי שיהיה ביכולתו לשכור עורך דין. הוא טען כי ללא גישה למזומנים ולכספים שהוחרמו, אין ביכולתו להגן על עצמו.