ביהמ"ש במנהטן קבע: נפגעי מיידוף יוכלו לגרום לו לפשיטת-רגל אישית

כזכור, מיידוף הודה כי תכנן וניהל את ההונאה הגדולה בתולדות וול סטריט, שנוגעת לכ-65 מיליארד דולר מכספי לקוחותיו ; ביהמ"ש במנהטן פסק כי קורבנותיו יכולים לתבוע גם את נכסיו של מיידוף שלא נבעו מההונאה שלו

קורבנותיו של ברנרד מיידוף - הנוכל שמאחורי הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה, בהיקף 65 מיליארד דולר - זכאים לתבוע ממנו את הכסף באופן שיוביל אותו לפשיטת-רגל אישית. כך פסק שופט פדרלי בארה"ב שלשום (ו').

למרות התנגדויות של תובעים פדרליים, רשות ניירות הערך (SEC) והנאמן שמחסל את חברת ההשקעות של מיידוף - השופט לואיס סטנטון מבית המשפט המחוזי בדרום-מנהטן פסק כי הקורבנות יכולים לתבוע גם את נכסיו של מיידוף שלא נבעו מההונאה שלו.

השופט סטנטון קבע בפסק דינו כי חוק פשיטות-הרגל בארה"ב הוא המערכת הטובה והמנוסה ביותר לטיפול בתביעות לנכסים של מיידוף שאינם נכסים שהתובעים יגדירו כנובעים מהעבירות שביצע.

"לנאמן פשיטות-רגל יש זכויות ישירות לנכסיו הפרטיים של מיידוף, עם יכולת למקסם את גודל הנכסים הזמינים לנושיו של מיידוף באמצעות סמכותו המשפטית לאתר נכסים, למנוע העברות שלהם במירמה ולשמר או להגדיל את ערך הנכסים באמצעות השקעה או מכירה", כתב השופט.

מיידוף הודה כי תכנן וניהל את ההונאה הגדולה ביותר בתולדות וול סטריט, שנוגעת לכ-65 מיליארד דולר מכספי לקוחותיו. גזר דינו אמור להינתן ביוני, והוא צפוי למאסר עולם.

ה"וול סטריט ג'ורנל" כתב בסוף השבוע כי חברות שתיעלו כספי משקיעים לחברות של מיידוף, והרוויחו 790 מיליון דולר בעמלות, וכן משקיעים והרשויות, מנסים לקבל חזרה את הסכום הזה. לפי העיתון, בנקו סנטנדר הספרדי, אחד המתעלים הגדולים של כספים לחברות מיידוף, הרוויח מהם 52.7 מיליון דולר בעמלות בשנת 2007 ו-43.3 מיליון דולר ב-2006.

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", פיירפילד גריניץ' גרופ, הקרן שהפנתה הכי הרבה משקיעים למיידוף, הרוויחה אולי 400 מיליון דולר מהעברות כספים בשנים 2005-2008, בהתבסס על תביעה שהגיש נגדה המפקח על ניירות ערך במדינת מסצ'וסטס.