מחזיקי האג"ח של GMF לבעלי המניות: תנו ערבות עד שבוע הבא - או שנדרוש פירעון מיידי

GMF אמורה לשלם ביוני הקרוב 26 מיליון שקל ולא ברור כיצד תוכל לעמוד בתשלום, עקב קשיים בגביית חובות מחברות לוות ; מחזיקי האג"ח דורשים מבעלי המניות ערבות על התשלום עד ה-21 באפריל

ביום ראשון שעבר קיימה חברת GMF אסיפת בעלי אג"ח א' , ובה היא עדכנה את מחזיקי האג"ח על מצב החברה. בדו"חות האחרונים שפרסמה GMF קיבלה החברה הערת "עסק חי" מרואי החשבון שלה, היות וקיים חשש כי לא תוכל לפרוע את איגרות החוב שהנפיקה במועדן.

GMF אמורה לשלם ביוני הקרוב 26 מיליון שקל, ולא ברור כיצד תוכל לעמוד בתשלום, עקב קשיים בגביית חובות מחברות לוות. בסיכומה של ישיבת בעלי האג"ח הוחלט לדרוש מבעלי המניות לתת בטוחה או התחייבויות לטובת מחזיקי האג"ח, שהם ערבים לפירעון התשלום הקרוב בחודש ביוני.

כיומיים לאחר מכן, מחזיקי האג"ח של GMF לא הותירו את העניינים באפילה, ושלחו מכתב חריף לבעלי המניות, בו דרשו "ערבות אוטונומית בלתי חוזרת ובלתי הדירה" על התשלום המגיע להם, ודרשו זאת עד ל-21 באפריל. במידה ולא תינתן ערבות כזאת, מחזיקי האג"ח ידרשו פירעון מיידי של החוב.

GMF, שבניהולו של ג'רי מנדל, ושבשליטת קרן ההשקעות RP המחזיקה ב-63% ופועלים אי.בי.אי (36%), היא חברה למימון, שהחלה לפעול בתחילת שנת 2007, כאשר הנפיקה אג"ח בריבית של 7.5%, וכן אופציות לאג"ח. סה"כ גייסה GMF מהמשקיעים כ-90 מיליון שקל. היא העמידה מימון ביניים לחברות ולפרויקטים ברחבי העולם בריביות גבוהות שנעו בין 13% ל-20%. המשבר הכלכלי ומחנק האשראי פגעו בחברה בצורה קשה, וחלק מהחברות לא פרעו את החוב ל-GMF במועד. בשנת 2008 הפסידה החברה 2.3 מיליון דולר, כתוצאה מהפרשה לחובות מסופקים בהיקף של 3 מיליון דולר, והונה העצמי הסתכם ב-1.6 מיליון דולר.