אמזון תציג גירסה חדשה של קינדל המותאמת לעיתונים

כך חושף "ניו יורק טיימס" ; בעיתון נמסר גם כי החברה-האם של העיתון, The NY Times Company, צפויה להיות אחת מהשותפות העסקיות של אמזון במיזם

במסיבת עיתונאים שתתכנס מחר בניו-יורק, עתידה ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון לחשוף גירסת מסך מוגדל של קורא הספרים האלקטרוני מתוצרתה, קינדל, אשר מותאמת במיוחד לקריאה של עיתונים ומגזינים באמצעות המכשיר.

באמזון אמנם לא מסרו פרטים על האירוע, אך על-פי דיווח בעיתון "ניו יורק טיימס", מדובר בהשקה של הגירסה המעודכנת של הקינדל. בעיתון נמסר גם כי החברה-האם של העיתון, The NY Times Company, צפויה להיות אחת מהשותפות העסקיות של אמזון במיזם.

הקינדל החדש עשוי להיות הראשון בשורה של קוראי ספרים אלקטרוניים המותאמים במיוחד לקריאה של עיתונים ומגזינים. שני תאגידי תקשורת גדולים, ניוז קורפ והרסט, כבר הודיעו כי פיתוחם של מכשירים דומים כלולים בתוכניותיהם לעתיד. חברת הטכנולוגיה Plastic Logic הודיעה גם היא על קורא ספרים אלקטרוני רחב-מסך מתוצרתה שעתיד להיות משווק בקרוב.

העיתונות הכתובה, שנמצאת בשנים האחרונות במשבר הגדול ביותר אותו ידעה, תולה תקוות כי המעבר לקוראים אלקטרוניים עשוי להיות חבל ההצלה של התעשייה המדשדשת, אם כי לא ידוע עדיין כיצד ישתלבו מודעות הפרסום, מקור ההכנסה העיקרי של עיתונות הדפוס, בפורמט חדשני זה.

השקת הגירסה החדשה של הקינדל מתרחשת 3 חודשים בלבד לאחר שאמזון השיקה את הקינדל 2, הגירסה המעודכנת של המכשיר, שנחשף לראשונה בנובמבר 2007. מחירו של הקינדל 2 עומד על 359 דולר, וניתן לרוכשו באתר החברה.

אמזון מעולם לא חשפה את נתוני המכירות של הקינדל, אולם ההערכות השונות מדברות על כחצי מיליון יחידות שנמכרו מהמכשיר. מניות אמזון הגיבו בחיוב לפרסום ב"ניו יורק טיימס" ועלו ביותר מ-2% אתמול, עד לשווי של 80.5 דולר למניה.

* כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009.