המחיר עולה: פייסבוק קיבלה הצעה למכירת נתח מהחברה לפי שווי של 10 מיליארד דולר

לצד השקעה של 200 מיליון דולר ברשת החברתית, קבוצת ההשקעות הרוסית Digital Sky הציעה לרכוש מניות פייסבוק ב-100-150 מיליון דולר ■ מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר השבוע כי החברה אינה במצוקה פיננסית

בלוג הטכנולוגיה Tech Crunch דיווח השבוע כי פייסבוק, של מארק צוקרברג, דחתה הצעת מימון בסכום של 200 מיליון דולר מקבוצת השקעות רוסית, שהתבססה על הערכת שווי של החברה העומדת על 8 מיליארד דולר.

מסתבר, כי אותה קבוצה רוסית כיוונה למושב בהנהלת החברה, ולא לאפיק השקעה בלבד, וככל הנראה זה מה שהביא לדחיית ההצעה על-ידי פייסבוק. כך עולה היום (שבת) מדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" שציטט מקורבים לנושא.

כעת המחיר עולה. על-פי הדיווח, הקבוצה הרוסית Digital Sky Technologies, שבשליטתו של יזם האינטרנט והטכנולוגיה יורי מילנר, הציעה סכום עצום שמשקף לה שווי של 10 מיליארד דולר לפייסבוק. לצד השקעה של 200 מיליון דולר ברשת החברתית, הקבוצה הרוסית הציעה לרכוש נתח מהחברה ב-100-150 מיליון דולר. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, לא ברור אם פייסבוק הגיבה להצעה, ודובר של שני הצדדים סירב להגיב לידיעה.

ההצעה מגיעה לפייסבוק בזמן שזו מחפשת אפיקים שיסייעו לצמיחה שלה, אם מחברות הון פרטיות (private-equity) ואם מקרנות הון סיכון אחרות. אם פייסבוק תקבל את ההצעה, זו תהיה הפעם הראשונה בשנה וחצי האחרונות בה היא מגייסת הון משמעותי, לאחר שב-2007 מיקרוסופט רכשה נתח של 1.6% מפייסבוק תמורת 240 מיליון דולר, על-פי הערכת שווי של 15 מיליארד דולר לחברה.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר השבוע כי החברה אינה נמצאת במצוקה פיננסית ומסוגלת להשיג את מטרותיה במסגרת התקציב הנוכחית שלה. עם זאת, אמר צוקרברג, כי פייסבוק תמיד פתוחה להצעות של שיתוף פעולה והשקעה מצד גורמים חיצוניים. כן אמר צוקרברג, כי הוא מקווה להנפיק את החברה בעתיד, אם כי מהלך כזה לא צפוי להתרחש בשנים הקרובות.