רייטינג ממוצע של 25% לגמר "הישרדות איי הפנינה"; 33% רייטינג בעת הכרזת הזוכה

זאת לעומת גמר העונה הראשונה של "הישרדות", שרשם רייטינג של 36% ■ הזוכה העונה הוא אריק אלפר, רופא מת"א ■ גמר "הישרדות" הגיע רק למקום ה-3 בטבלה השבועית, כש"מסודרים" ו"מונית הכסף" במקום הראשון והשני

אתמול (מוצאי שבת) נערכה בקיסריה תחרות הגמר של "הישרדות איי הפנינה". התוכנית שודרה בערוץ 10 וארכה כ-3 שעות. לפי נתוני הרייטינג של ערוץ 10, המשדר זכה לרייטינג ממוצע של 25% לכל אורכו בקרב משקי-הבית היהודיים.

בדקות השיא, בהן הוכרז המנצח של התוכנית, המשדר זכה לרייטינג של 33%. כמיטב המסורת, "מועצת השבט" האחרונה התפרסה על פני כ-3 שעות, זאת לעומת פרק רגיל של הסדרה שנמשך כשעה וחצי. במהלך התוכנית היו, כצפוי, הפסקות תכופות לפרסומות.

הזוכה בפרס הראשון העונה הוא אריק אלפר, רופא ילדים מתל-אביב. שווי הפרס בו זכה הוא מיליון שקל, הכוללים מזומנים וג'יפ סובארו טריבקה.

על אף שגמר "הישרדות איי הפנינה" התמקם במקום השלישי בטבלת הרייטינג השבועית עם ממוצע של 25% - בערוץ 10 יכולים לשמוח, כיוון שבטבלת הצופים הפרטיים מדורגת תוכנית הגמר במקום הראשון עם כ-755 אלף צופים פרטיים.

בעונה הראשונה צפו יותר

הרייטינג הממוצע של הגמר בקרב משקי-בית יהודיים נמוך בכ-36% מהגמר של העונה הראשונה של "הישרדות", אז הסתכם הרייטינג בכ-36% בקרב משקי-בית יהודיים.

יצויין כי לאורך כל העונה לא הצליחה "הישרדות איי הפנינה" לשחזר את הצלחת הרייטינג של העונה הראשונה, אולם בערוץ 10 ממשיכים לשדר אופטימיות ביחס לרייטינג.

נתי דינר, סמנכ"ל שיווק ופרוגרמינג בערוץ, אמר היום (א') כי "אנו מאוד מרוצים מאירוע הגמר של 'הישרדות איי הפנינה'. הבטחנו בתחילת הדרך עונה יותר אסטרטגית, יותר סוערת ומפתיעה - ואכן קיימנו זאת. לא היו לנו ציפיות לחזור על הנתונים יוצאי הדופן של גמר 'הישרדות האיים הקריביים', שהיו חריגים לא רק בקנה-מידה של ערוץ 10.

"בעוד מספר חודשים נשיק את העונה השלישית של 'הישרדות' שצולמה בפיליפינים, ואין לי ספק כי הקהל שהיה נאמן לתכנית לאורך כל עונה זו יבוא במלואו גם לעונה השלישית".

"הישרדות" לא שרדה את "מסודרים"

על אף שידור גמר "הישרדות" אמש, הרייטינג הממוצע של השקת העונה החדשה של "מסודרים" עמד על אחוזים גבוהים יותר. "מסודרים" של זכיינית ערוץ 2 קשת רשמה בפרק הראשון לעונתה השנייה רייטינג ממוצע של 26% ו-648 אלף צופים פרטיים.

במקום השני בטבלה השבועית מדורגת "מונית הכסף" של קשת עם רייטינג ממוצע של 25.7%, ובמקום הרביעי "המרוץ למליון" של רשת עם רייטינג ממוצע של 22%, עלייה של 8% משבוע שעבר. המקום החמישי בטבלה שמור ל"שבוע סוף" של רשת, שרשמה רייטינג ממוצע של 21.9%.