סלקום משיקה שירות חדש: חיפוש מידע מבוסס מפה

שירות LBS של סלקום יאפשר להיעזר במכשיר הסלולר כמנוע חיפוש למציאת כספומט, תחנת-דלק, בית-מרקחת ועוד ■ השירות מבוסס על מאגר המידע של חברת מפה, ומחובר גם לעולם הניווט באמצעות ה-GPS

חברת סלקום משיקה השבוע שירות LBS (כלומר: Location based service - שירותים מבוססי מיקום), שעשוי לקדם בצורה משמעותית את היקף השימוש בתוכן סלולרי דרך הפורטל שלה.

מדובר בשירות שמאפשר לכל לקוח להיעזר במכשיר הסלולרי שלו כמנוע חיפוש לצרכים יומיומיים, כמו מציאת כספומט, תחנת-דלק, בית-מרקחת ועוד, בצורה מהירה, יעילה ופשוטה.

השירות החדש של סלקום מבוסס על מאגר המידע של חברת מפה, שסלקום בנתה לו ממשק משתמש לפורטל שלה כך שיפעל בצורה קלה ומהירה.

בנוסף חיברה סלקום באמצעות חברת התוכן לוגיה את השירות גם לעולם הניווט באמצעות ה-GPS, כך שלקוח שאיתר חנות מסוימת יוכל גם לנווט אליה.

החיפוש נעשה על-ידי כניסת המשתמש לפורטל הסלולרי באמצעות המכשיר - ומשם, בדומה לחיפוש במנוע החיפוש של מפה, מחפש את מה שהוא צריך. החיפוש נעשה באזור הספציפי שבו נמצא הלקוח, כלומר הוא מאוכן דרך התא הסלולרי הקרוב אליו, ונותן לו תוצאות חיפוש במעגל הקרוב שהולך ומתרחב בהתאם למרחב הגאוגרפי בו נמצא הלקוח.

שירותים דומים הם כאלה המבוססים על משלוח הודעות SMS, לפיהם מבקש הלקוח מידע שמוחזר אליו ב-SMS.

השירות החדש יהיה בתחילה חינמי, אך סמנכ"ל השיווק של סלקום, עדי כהן, אומר כי עדיין לא ברור אם השירות יישאר כזה, ואיך ייגבה התשלום בגין השירות.

לדברי כהן, "בזכות שירותי ה-LBS, לקוחות סלקום הופכים את מכשיר הסלולר למקור המידע העיקרי שמבוסס על סביבת ההימצאות הקרובה. המידע הינו איכותי, מסונן וממוקד לפי צרכי הלקוח. מידע שהלקוחות מחפשים תדיר כמו בית מרקחת קרוב, כספומט או תחנת אוטובוס הופך לנגיש בלחיצת כפתור בכל מקום ובכל רגע, ויחליף את השימוש במדריכי טלפונים, מפות, מידעונים וכדומה".

נציין כי סלקום הציבה לעצמה יעד להשוות את ההכנסות משירותי תוכן להכנסות של פרטנר, שמובילה בתחום. רמת הכנסות של סלקום נמוכה יותר משום שהיא נכנסה לדור השלישי מאוחר יותר, ולכן יש לה גם פחות מנויי דור שלישי שמייצרים יותר תוכן.