גוגל נכנסת לשוק הספרים האלקטרוניים, אמזון בכוננות ספיגה

אמזון, יצרנית קינדל, חוששת כי תאבד את שליטתה בשוק המתפתח - בעיקר נוכח כוונות גוגל לאפשר למו"לים לקבוע את מחיר הכותרים שישווקו באמצעותה

ענקית האינטנרט גוגל הודיעה על כוונותיה להיכנס למסחר בספרים אלקטרוניים עד תום השנה הנוכחית. "אנו מתכוונים להציע למוציאים לאור ערוץ נוסף למכירת מוצריהם באמצעות גוגל, שיאפשר לגולשים להוריד גרסאות אלקטרוניות של ספרים", הודיע אתמול (ב') דובר מטעם החברה.

גוגל לא מסרה פרטים נוספים בנושא, אך על-פי דיווח של ה"ניו יורק טיימס" מדובר במיזם נפרד מהפרויקט השנוי במחלוקת של גוגל לסריקת ספרים והעלתם לרשת, הנמצא כרגע בבדיקה של משרד המשפטים האמריקני.

המהלך עליו הודיע גוגל אתמול מציב אותה בתחרות מול ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון , יצרנית ומשווקת קורא הספרים האלקטרוני קינדל. מאז שהושק הקינדל לראשונה בנובמבר 2007 מקווים באמזון כי הוא יעניק לה את השליטה בשוק הספרים האלקטרוניים המתרחב במהירות.

מתחרתה העיקרית של החברה בתחום זה עד היום היתה סוני, המשווקת את קורא הספרים האלקטרוני eReader, שלא הצליחה להציב אתגר משמעותי בפני אמזון. כעת חוששים באמזון כי כניסתה של גוגל לשוק עלולה לפגוע במעמדה בו, זאת בעיקר לנוכח כוונותיה של גוגל לאפשר למוציאים לאור לקבוע את מחיר כותריהם שישווקו באמצעותה.

מחירה של גירסה אלקטרונית של רב-מכר באמזון עומד היום על 9.99 דולר, זאת לעומת מחיר ממוצע של 26 דולר עבור עותק בכריכה קשה בחנויות הספרים.

האנליסט מייקל גרטנברג מ-Interpret אומר כי כרגע קשה להעריך עד כמה הצעד של גוגל מהווה איום עבור אמזון. "העניין מעלה כמה שאלות - איך אנשים יקראו את הספרים האלקטרוניים שירכשו מגוגל? האם גוגל תחל לייצר קורא ספרים אלקטרוני משל עצמה? האם היא תפתח אפליקציה מתאימה לכך עבור מערכת האנדרואיד שלה?", טוען גרטנברג.

"לאור ההתנהלות של גוגל בעבר בנושא קמעונאות ברשת, אני לא חושב שיש לאמזון מקום לדאגה, ברור שאם פיל יקפוץ לבריכה הוא יעשה המון גלים, אבל זה עדיין לא אומר שהוא יודע לשחות", הוא אומר.