יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל אבנר קופל תובע מיליון שקל מאתר ONE ואופירה אסייג

טוען כי פרסמו עליו ידיעות שקריות, שמקורן ברדיפה אישית שהחלה לאחר שהמינהלת מכרה זכויות שידור לערוץ הספורט ■ תגובת ONE: "לא תביעות חסרות בסיס יגרמו לאתר להפסיק את מאבקו כנגד זליגת התכנים"

יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל, אבנר קופל, הגיש הבוקר (א') תביעת דיבה בסך מיליון שקל כנגד אתר ONE ומנהלת התוכן שלו, אופירה אסייג.

קופל טוען, באמצעות עו"ד חגי אשלגי ממשרד יורם ל. כהן-אשלגי-אשל, כי בתקופה האחרונה פרסם פורטל הספורט ONE ידיעות שקריות אודותיו, אודות משפחתו ואודות ילדיו. יו"ר המינהלת סבור כי מקורן של חלק מהידיעות הן בהתנכלות אישית, כיוון שמינהלת הליגה מכרה חלק מזכויות השידור של ליגת העל בכדורסל לערוץ הספורט, עימו אתר ONE נמצא בתחרות עסקית.

קופל אמר היום (א'): "אני יודע שעד היום אף אחד לא העז לצאת נגד הגברת אסייג ושיטותיה. לאור הפגיעה הקשה בי והחובה שאני רואה להגן על ענייניי ועל משפחתי, וגם לאחר שנוכחתי לדעת שאינני לבד, לא נותרה לי ברירה אלא לפעול כדי לעשות לתופעה הזו סוף. מדובר בתופעה חריגה שיש להוקיע. שימוש של עיתונאי בכוחו וביכולת שלו לפרסם שקרים וכזבים ותמונות פפראצי ולפגוע בפרטיותו של אדם, לפגוע בקטינים ובבני-משפחה, היא תופעה שיש לעקור מהשורש.

"הפרסומים הכוזבים עשו לי נזק אדיר, פגעו בי ובמשפחתי, בילדי הגדולים והקטנים, ופגעו בשמי הטוב ובתדמיתי כאיש ציבור שעושה רבות ובהתנדבות מלאה לטובת הכדורסל והספורט בישראל. אני מנצל הזדמנות זו כדי לפנות לכל מי שמרגיש מאוים בצורה כזו או אחרת להילחם כמוני בתופעה הזו".

בכתב התביעה טוען קופל כי "הנתבעים, והגברת אופירה אסייג בפרט, פועלים שיטתית בדרך של איומים על בכירים בעולם הספורט. הם מייצרים, באמצעות צוות של צלמי פפראצי ובדרכים אחרות, 'בנק' של תמונות ומידע אשר לדעתם עשויים להביך בכירים מתחום הספורט, ומביאים לידיעתם של אותם בכירים את דבר קיומם של אותם צילומים ומידע 'מביכים', במטרה להלך עליהם אימים".

מאתר ONE נמסר בתגובה לדברים: "ONE עומד מאחורי כל הפרסומים שנעשו באתר בנושא אבנר קופל, ומצהיר כי כל מה שנכתב נכון ומדויק ויש לו סימוכין. קופל, בעבודתו המשותפת והצמודה עם ערוץ הספורט בעד זליגת התכנים בספורט בערוצים בתשלום, מנסה להשתמש בבית המשפט כדי לתקוף את אתר ONE המתנגד למהלכים אלה, וכדי להרפות את ידנו מהמאבק החשוב למען צרכני הספורט בישראל.

"אנו בטוחים כי בית המשפט יחייב את מר קופל בהוצאות המשפט, ואנו מבטיחים כי לא תביעות חסרות בסיס יגרמו לאתר ONE לנטוש את ציבור אוהדי הספורט ולהפסיק את מאבקו הצודק כנגד זליגת התכנים.

"אנו ממליצים למר אבנר קופל לעסוק בענייני מינהלת הכדורסל, שם צפויה לו עבודה רבה נוכח הכשלים הרבים ורצונה של מכבי תל-אביב לעזוב לאלתר את הליגה בעקבות התנהלותו של קופל. תמוה לנו שכאיש ציבור, מר קופל משקיע דווקא מאמצים גדולים במאבקו למען זליגת התכנים לערוצים בתשלום, במקום לעסוק בעניינים הנוגעים למינהלת".