היה שווה: משלמי המיסים גרפו החזר של 7.5% מהשקעתם בחילוץ סיטיגרופ - פי שלושה ממה שהיו מרוויחים ב-S&P 500

הבנק שקיבל מהממשל סיוע בסך 45 מיליארד דולר החזיר עד כה דיבידנדים על מניות בכורה בסך 1.6 מיליארד דולר ■ ההחזרים גם עלו כתוצאה מכך ששווי המניות שילש עצמו מאז מארס ■ סיטי מתכננת להמיר מניות בכורה במניות רגילות בהיקף 25 מיליארד ד'

משלמי המיסים האמריקנים גרפו החזר בשיעור של 7.5% כתוצאה מהשקעתם בחילוץ סיטיגרופ , אשר לו נתן הממשל סיוע בסך 45 מיליארד דולר. שיעור החזר זה גבוה פי שלושה מהשיעור שהיו מקבלים במידה והיו משקיעים את כספם במדד ה-S&P 500 שם הסתכמה התשואה מסוף אוקטובר (אז החל הממשל לסייע לסיטיגרופ) בכ-2.4%. .

בפברואר נדרש להסביר מנכ"ל סיטיגרופ לקונגרס את הדרכים בהם יעשה הבנק שימוש בכספי משלמי המיסים, והוא ההבטיח "להפוך את ההשקעה של משלם המיסים האמריקני לרווחית". הממשל הזרים באוקטובר סך של 25 מיליארד דולר לבנק הניו יורקי והוסיף עוד 20 מיליארד דולר חודש לאחר מכן.

הדיבידנד שחולק לממשל בגין החזקה של מניות בכורה של הבנק הסתכם בכ-1.6 מיליארד דולר, כך על פי מידע שנאסף בבלומברג. ההחזרים גם עלו כתוצאה מכך ששווי המניות שילש עצמו מאז מארס, מה שיתרום לממשל באמצעות ההמרה המתוכננת של מניות בכורה למניות רגילות בהיקף של 25 מיליארד דולר. ההמרה תביא את הממשל להחזיק בנתח של 34% בבנק, אשר מתכוון להמיר עוד 33 מיליארד דולר ממניות בכורה לרגילות שאינן מוחזקות על ידי הממשל.

ההפרש בין מחיר ההמרה שנקבע לעסקת ההמרה שעומד על 3.25 דולר למחיר הסגירה של המניה אמש בבורסה של ניו יורק שהסתיים במחיר של 3.48 דולר למניה צפוי להניב לממשל רווח בסך 1.77 מיליארד דולר, במידה של המרה מלאה. עם זאת המרה שכזו תבטל את המשך חלוקת הדיבידנדים, אשר שיעור הרווח מהם נע בין 5%-8%.

לסיטי הפסדים מצטברים בהיקף של יותר מ-100 מיליארד דולר כתוצאה מהפסדי אשראי ומחיקות כתוצאה מהמשבר שהחל בשנת 2007. והיא מצויה במהלך של מכירת נתחים מעסקיה וקיצוץ בכוח האדם של הבנק על מנת לשמר את הונה.

השקעת הממשל בבנק אוף אמריקה גם היא בהיקף של 45 מיליארד דולר היתה פחות רווחית, הבנק חילק לממשל כדיבידנד סך של 1.1 מיליארד דולר בעבור מניות הבכורה שמחזיק האוצר האמריקני. מנכ"ל הבנק, קנת' לואיס אמר אתמול לפני ועדת הפיקוח של בית הנבחרים על תוכנית הסיוע לבנקים כי משלמי המיסים קיבלו החזר בשיעור של 2.5% בסיום הרבעון הראשון.

"לפני שלושה חודשים, נראה היה כי סוף העולם הגיע, אבל האמת היא שברגע שהמערכת הפיננסית תתייצב, ההזדמנויות הן אדירות, ואני חושב שמשלמי המיסים ישתתפו בסוג זה של החזרים" אמר וויליאם פיצפטריק, מנהל השקעות בחברת אופטיק.