הפרמיירליג מאיימת על סטנטה: כסף עד יום שישי או שתאבדו את זכויות השידור

התחנה האירית, שמחזיקה בזכויות שידור של 46 משחקים מהליגה האנגלית לעונה הבאה, חייבת להעביר 10 מיליון ליש"ט או שהפרמיירליג תפתח מכרז מחודש על הזכויות לעונת 2009/10

ערוץ הפרימיום האירי "סטנטה ספורטס", שנמצא בבעיות כלכליות חמורות, עשוי לאבד בסוף השבוע הקרוב את זכויות השידור שהוא מחזיק לפרמיירליג האנגלית לעונת 2009/10, במידה ולא יעביר לליגה תשלום של 10 מיליון ליש"ט. בפרמיירליג הוציאו אתמול (ב') הודעה רשמית שבה נאמר כי במידה והכסף לא יועבר, הרי שהליגה תפתח מכרז מחודש על זכויות השידור של 46 המשחקים השייכים לסטנטה בעונה הקרובה.

סטנטה, ששידוריה נקלטים בבריטניה, צפון אמריקה ואוסטרליה, תצטרך להעביר לפרמיירליג תשלום בגובה זהה גם בחודש הבא. במסגרת ההסכם הנוכחי, משלם הערוץ כ-130.6 מיליון ליש"ט מדי עונה עבור זכויות השידור של הפרמיירליג.

האזהרה מצד הפרמיירליג מגיעה בימים בהם מקיימת סטנטה מו"מ מתקדם עם המיליארדר הרוסי-יהודי, לן בלבטניק, על מכירת 51% מהשליטה בתחנה בתמורה ל-20 מיליון ליש"ט. גם חברת הפקות הטלוויזיה אנדמול ("האח הגדול") הוזכרה כמועמדת להזרים כסף לערוץ. בסטנטה אופטימיים ומאמינים כי יצליחו לגייס 40 מיליון ליש"ט מבלבטניק ומשקיעים שונים על מנת לשרוד.

אם סטנטה לא תצליח לגייס את הכסף הדרוש לפרמיירליג עד יום שישי היא תחטוף מכה קשה, שכן הפרמיירליג מהווה את עוגן השידורים העיקרי של התחנה. לסטנטה 1.2 מיליון מנויים (כאשר היא זקוקה ל-1.9 מיליון כדי לרשום איזון תפעולי), אך ברור כי ללא הפרמיירליג בעונה הבאה היא צפויה לגל התנתקויות גדול.

במידה ואכן ייפתח מכרז מחודש על זכויות השידור לעונה הקרובה של הפרמיירליג, הרי ש-Sky Sports, המחזיקה בזכויות על 92 משחקים, תוכל להגיש הצעה רק על מחצית מ-46 המשחקים שבידי סטנטה, כיוון שלפי הסכם עם הנציבות האירופאית, לפרמיירליג אסור למכור את כל הזכויות שלה לגוף משדר אחד. מי שצפויה במצב כזה להשתלט על 23 המשחקים הנותרים היא רשת ESPN.