אינפומושן ורשות השידור מאשימות זו את זו בהפרת תנאי המכרז לפרסום בערוץ 1

רשות השידור הפסיקה את החוזה עם אינפומושן, שמצידה טוענת כי הרשות הציגה בפניה מצגי-שווא

חברת אינפומושן מאשימה את רשות השידור בהפרה בוטה של תנאי המכרז לשיווק תשדירי שירות והודעות חסות. רשות השידור הודיעה לא מכבר לאינפומושן על הפסקת ההתקשרות איתה, מאחר שלא עמדה לטענת הרשות בתנאי המכרז.

אינפומושן טוענת מאידך כי כי רשות השידור הציגה מצגי-שווא ונתונים מעוותים במסמכי המכרז והפרה את הבלעדיות בתקופת ההסכם.

מאינפומושן נמסר כי בשבועות האחרונים התנהלו שיחות בין הצדדים להביא לפתרון הסכסוך. לטענת אינפומושן, בעיצומו של המשא-ומתן הודיעה רשות השידור על הפסקת ההתקשרות עם חברת אינפומושן ללא הודעה מוקדמת. לטענת החברה, התנהלות זו של הרשות מעוררת סימני שאלה האם נוהלו השיחות מתוך מטרה אמיתית למציאת פיתרון.

חברת אינפומושיין, זכתה במכרז בחודש מארס 2008. בהצעתה התחייבה החברה להעביר סכום של 38 מיליון שקל לרשות השידור בשנת הפעילות הראשונה.

לטענת החברה, הצעתה ניתנה בהתבסס על 3 הנחות בסיסיות: שמצגי רשות השידור בהסכם הנם מצגי אמת, שהרשות תפעל במקצועיות, בהגינות ובתום-לב לביצוע ההתקשרות במכרז ,ושמצב השוק בתקופת ביצוע המכרז יהיה בערך כמו מצב השוק הרלוונטי בשנים שקדמו לתחילת ביצוע ההתקשרות.

החברה טוענת כי 3 הנחות הבסיס לא התקיימו. כך, לדוגמה, לטענת אינפומושן, למסמכי המכרז צירפה הרשות מחירון מפורט של תשדירי שירות והודעות חסות, המתיימר להיות נכון למועד עריכת המכרז.

רק לאחר זכייתה של החברה ותחילת עבודתה, התברר לה כי מחירי המחירון הללו גבוהים עד כדי פי שלוש ואף פי חמש מהמחירים בהם שיווקה הרשות בפועל את תשדירי השירות והודעות החסות. יתרה מכך, התברר לחברה כי הרשות נהגה לחלק למפרסמים "בונוסים" בהיקף נרחב ברכישות עתידיות של חסויות ותשדירים - דבר שנאסר לטענתה במכרז.

בנוסף, גילתה החברה לטענתה כי קיימים מקרים בהם הרשות, בשל חוסר בתכנים לשידור, מתקשרת עם ספקי תכנים או מפיקים, ותמורת התוכן מאפשרת להם זכות סירוב ראשונה למכירת חסויות ותשדירי שירות במסגרת אותם תכנים.

מרשות השידור נמסר ל"גלובס" בתגובה כי "רשות השידור דוחה מכל וכל את טענותיה המופרכות של חברת הפרסום אינפומושן". לטענת הרשות, אינפומושן לא עמדה בתנאי המכרז, והיא מחפשת סעד בתקשורת.