כמה מפסיד אתר שיתוף הקבצים YouTube? הדעות חלוקות

YouTube הוא דוגמה מובהקת של עידן הווב 2.0 - אתר פופולרי שלא מצליח לייצר זרם הכנסות יציב ■ להערכת קרדיט סוויס, ההפסד השנה הוא 470 מיליון דולר - ואילו לטענת RampRate האתר הפסיד "רק" 174 מיליון דולר

אתר שיתוף קובצי הווידיאו YouTube הוא דוגמה מובהקת של עידן הווב 2.0 - אתר פופולרי ומצליח שלא מצליח לייצר זרם הכנסות יציב.

אבל עד כמה הוא מפסיד? הדעות חלוקות. על-פי RampRate, חברת מחקר בתחום ה-IT, ההפסד התפעולי של YouTube ב-2009 יהיה 174 מיליון דולר.

זהו סכום לא מבוטל, אולם נמוך בהרבה מההערכות של קרדיט סוויס, שניבאו ל-YouTube הפסד שנתי של 470 מיליון דולר.

אם אלה אמנם המספרים הנכונים, הרי שייתכן כי מצב האתר לא כל-כך רע, ואולי גוגל תצליח בקרוב לייצר ממנו רווחים, לאחר שרכשה אותו ב- 1.65 מיליארד דולר.

לטענת RampRate, הפערים נובעים מכך שקרדיט סוויס הפריזה בהערכת העלויות של אחסון המידע ורוחב הפס שהאתר מחייב, ולא החשיבה הסכמים שיש לגוגל עם רשתות תקשורת וספקיות אינטרנט, שמקטינים את העלויות שנגזרות מהעברת המידע ברשת.

על-פי הנתונים שמציגה חברת המחקר, גוגל משלמת רק בעבור 27% מהעלויות שקשורות לרוחב הפס, ואילו 73% הנותרים משולמים דרך ההסכמים שיש לה.

"העלויות של YouTube הן רק חלק קטן בהשוואה לעלויות של חברה שמתבססת על פעילויות דומות", אומרים ב-RampRate.

לדבריהם, גוגל לא הכחישה את הנתונים שפרסמם בית ההשקעות קרדיט סוויס שכן "כל הוכחה לרווחיות תוביל לדרישה להסכם חלוקת הכנסות מחמיר יותר".

על-פי comScore, נתח השוק של YouTube בשוק הווידיאו האמריקני היה באפריל 40.7%, ו-6.8 מיליארד קטעי וידיאו נחשפו לגולשים באתר.