למכירה: 46 משחקי פרמיירליג מהעונה הקרובה

התחנה האירית סטנטה ספורטס לא הצליחה לעמוד בתשלומים, הפרמיירליג החליטה להפסיק את הסכם זכויות השידור איתה, השווה 131 מיליון ליש"ט בשנה ■ Sky ו-ESPN צפויות לשדר במקומה

סטנטה ספורטס, תחנת הפרימיום האירית, איבדה את זכויות השידור שהחזיקה לפרמיירליג האנגלית, אחרי שלא הצליחה להעביר לליגה תשלום בסך 10 מיליון ליש"ט (מתוך חוב כולל של 30 מיליון ליש"ט). כתוצאה מכך, הפרמיירליג תפתח במכרז מזורז שבמסגרתו יצטרכו להגיש תחנות אחרות הצעות עבור 46 המשחקים שסטנטה היתה אמורה לשדר בעונת 2009/10.

מי שאמורות להשתלט כעת על הזכויות האלו הן Sky, שכבר מחזיקה ב-4 מתוך 6 חבילות השידור האחרות של הפרמיירליג, והרשת האמריקנית ESPN. כיוון שלפי הסכם בין הליגה האנגלית לנציבות האירופאית לא יכולה הליגה למכור את כל הזכויות רק לגוף אחד, הרי ש-Sky לא תוכל לרכוש את הזכויות על כל המשחקים ותאלץ להשאיר כמות מסוימת לתחנות אחרות. ערוצים פתוחים דוגמת BBC כלל לא צפויים לגשת למכרז מסיבות כלכליות.

בפרמיירליג מעריכים כי יוכלו להשיג סכום דומה לשזה שהיתה אמורה לשלם סטנטה בעונה הבאה - 131 מיליון ליש"ט.

לסטנטה הסכם עם הפרמיירליג גם עבור עונות 2010/11 עד 2012/13 לשידור 23 משחקים בשנה עבור סכום כולל של 159 מיליון ליש"ט. עם זאת, בעקבות איבוד הזכויות לעונה הבאה וגל ההתנתקויות הצפוי מצד הצופים, קשה להאמין שהיא תוכל לעמוד בתשלומים אלו.