רשות השידור הגישה תביעה ובקשה לעיקולים נגד חברת אינפומושן בסך 29 מיליון שקל

טוענת כי אינפומושן, ששימשה כמשווקת תשדירי שירות והודעות חסות עבור הרשות, הפרה את ההסכם עמה ■ אינפומושן, מצידה, תובעת מהרשות לבטל מיידית את צווי העיקול, שהוצאו לטענתה "במחטף" במעמד צד אחד

רשות השידור הגישה נגד חברת אינפומושן, ששימשה כמשווקת תשדירי שירות והודעות חסות עבור הרשות, תביעה ובקשה לעיקולים בסך של כ-29 מיליון שקל. בית המשפט נענה לבקשת הרשות והוציא צו עיקול זמני בסך של 29 מיליון שקל לחברה.

במקביל, אינפומושן תובעת מרשות השידור לבטל מיידית את צווי העיקול הזמניים שהוציאה כלשונה ב"מחטף" בבית המשפט, במעמד צד אחד. אינפומושן טוענת כי מהלך זה גרם לה לנזקים נוספים, מעבר לנזקים שנגרמו לה מהפרת תנאי המכרז על-ידי רשות השידור.

בתביעה שהגישה רשות השידור, באמצעות עוה"ד רון גזית, רם ז'אן ועודד גרוס, טוענת רשות השידור כי אינפומושן הפרה את ההסכם בינה ובין רשות השידור בעקבות זכייתה של אינפומושן במכרז פומבי שפרסמה רשות השידור.

בהתאם להצעתה במכרז ובמסגרת ההסכם בין הצדדים, התחייבה אינפומושן כלפי רשות השידור לשווק תשדירי שירות והודעות חסות בסכום תקבולים מינימלי בסך של 38 מיליון שקל לשנה. על-פי הוראות ההסכם, אם בתום כל שנה מיום תחילת ההסכם לא תעמוד אינפומושן בסכום המינימום - חייבת אינפומושן להשלים את ההפרש בין התקבולים שהתקבלו והועברו לרשות בפועל לבין סכום המינימום.

סך התקבולים שהועברו על-ידי אינפומושן במהלך שנת ההסכם הראשונה עומד על כ-4.9 מיליון שקל בלבד, ועל-פי הוראות ההסכם חייבת אינפומושן בגין שנת ההסכם הראשונה, לאחר ניכויים המתחייבים מכוח ההסכם, כ-29 מיליון שקל.

בתביעה נטען כי אינפומושן מנסה להתחמק מקיום התחייבותה המפורשת בטענות-סרק, דבר הפוגע ומקשה על רשות השידור, שהינה רשות ציבורית.

בתביעה מבקשת רשות השידור מבית המשפט שלא לתת יד להתנהלות חסרת תום-לב שכזו, שבה ניגשת חברה למכרז, מציעה סכום שאותו היא מתחייבת לשלם לציבור, כורתת חוזה - ובסופו של יום מעמידה את הרשות אל מול ניסיון התחמקות מתשלום.

באינפומושן טוענים כי בחודש האחרון פעלה החברה בשקיפות על מנת להגיע להבנות בדרך של משא-ומתן. "במקום להתמודד עם ליבת הבעיה בוחרת רשות השידור לנקוט בצעדים כוחניים ללא תכלית. גם בצעד זה, התנהלות הרשות מוכיחה את תפקודה הפגום ואת חוסר הרצון שלה להגיע להבנות ולפשרה. אינפומושן תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לצמצם את הנזקים הכבדים שנגרמו ונגרמים לחברה מההתקשרות עם רשות השידור", נמסר מהחברה.