הסכם מיקור החוץ של EDS עם הבנק הבינלאומי מגיע לקיצו

ההסכם, שנחתם ב-2005, והוארך בסוף דצמבר אשתקד, ושהיקפו נאמד בכ-1.05 מיליארד שקל, היווה את עסקת מיקור החוץ הגדולה במשק בתחום המחשוב ■ עלות הפסקת ההסכם אינה מהותית לבנק

הבנק הבינלאומי הודיע היום (ה') על סיום הסכם מיקור החוץ עם חברת שירותי המחשוב EDS, לאחר שנה וחצי. ההסכם, שנחתם בסוף דצמבר אשתקד, ושהוערך בכ-1.05 מיליארד שקל, היווה את עסקת מיקור החוץ הגדולה במשק בתחום המחשוב. הבנק הודיע כי עלות הפסקת ההסכם אינה מהותית לו.

הבנק, באמצעות החברה הבת מת"ף (מיחשוב ותפעול פיננסי), החליטו לסיים את ההסכם עם אלקטרוניק דאטה סיסטמס, לקבלת שירותים בתחומי תפעול ותחזוקת מערך תשתיות המיחשוב של הבנק ושל החברות הבנות בקבוצה, בין היתר, עקב אי השגת מטרות הבנק בקשר להסכם.

מת"ף מעריכה, כי ביכולתה להחזיר אליה את ביצוע כל שירותי המחשוב לבנק ולחברות הבנות, תוך שמירה על רציפות תפעולית של תשתיות המיחשוב.

נזכיר, כי ב-31 בדצמבר אשתקד, הבנק הבינלאומי חתם על הרחבת הסכם מיקור-חוץ לשירותי מחשב עם EDS, שהיקפו הכספי הוערך ב-1.05 מיליארד שקל לתקופה של חמש שנים. ההסכם נחתם לאחר מו"מ מסובך של שנה בו היו עליות ומורדות עד כדי איום בביטול החוזה.

כאמור, מדובר היה בעסקת מיקור-החוץ הגדולה במשק בתחום המחשוב. החוזה המקורי נחתם בנובמבר 2005 והיקפו עמד על 637 מיליון שקל. הצורך בהרחבתו נבע מצמיחת קבוצת הבינלאומי.