כ-750 אלף איש נוהרים לטקס האשכבה של מייקל ג'קסון

(עדכון) - הערכות: הטקס ישבור את שיאי הרייטינג מאז ומעולם ■ כ-750 אלף איש ינסו להגיע לקרבת ה"סטייפלס סנטר", שם ייערך האירוע - אך רק 17,500 יכנסו לאולם ■ דיווחים סותרים על מועד הלוויית ג'קסון

האם טקס האשכבה של מייקל ג'קסון יהיה האירוע הנצפה ביותר בהיסטוריה הטלוויזיונית? בכירים בתעשיית הבידור העולמית מעריכים: הערב (ג') יישבר שיא חדש ברייטינג העולמי מאז ומעולם.

"זה יהיה ללא ספק אירוע מדיה בקנה-מידה עצום", העריך עיתונאי הבידור טוני פיצג'רלד ל-CNN. "בהתחשב בשידורים שיועברו גם באינטרנט, קשה יהיה לומר גם אחרי האירוע כמה אנשים צפו בו".

על-פי מרבית ההערכות, המופע של ג'קסון יתמודד בהצלחה גם מול אירועים היסטוריים שנחרטו בזיכרון העולמי. לצורך המחשה מזכירים המומחים כי את נחיתתה של "אפולו 11" על הירח בשנת 1969 ראו כמה וכמה מאות מיליוני בני אדם.

בימים שאחרי רצח הנשיא האמריקני ג'ון קנדי ב-1963 צפו גם כן המונים, כאשר אומה שלמה היתה מרותקת למסך. ב-BBC העריכו כי בהלווייתה של הנסיכה דיאנה צפו בשנת 1997 לא פחות מ-2.5 מיליארד בני אדם, מה שהיה - עד מחר לפחות - שיא הרייטינג העולמי.

דיווחים סותרים על מועד הלווית ג'קסון

ברשתות הזרות מתקבלים דיווחים סותרים על מועד הטמנת גופתו של ג'קסון. פעילות "חשודה" בהשתתפות משפחת ג'קסון אותרה היום בבית-הקברות "פורסט לון" שבלוס-אנג'לס. רשת NBC דיווחה כי לה-טויה ג'קסון, אחותו של מייקל, נצפתה, מכוסה במשקפי-שמש וכובע רחב, מוסעת מבית-הקברות.

בנוסף נצפה רכב קבורה נכנס ל"היכל החירות" - בניין עגול בתוך בית הקברות המכיל אודיטוריום עם 1,200 מושבים - במטרה להעביר ארון קבורה. מספר שעות אחר-כך, הארון הועמס מחדש על רכב הקבורה והועבר לבניין סמוך. הפעם הארון היה מכוסה בבד אדום.

אתר הרכילות "רדאר" דיווח בצהריים, בניגוד לדיווח של NBC, כי ברגע האחרון הוחלט שלא לקבור את מלך הפופ בשעות הקרובות, כפי שתוכנן בתחילה. במקום זאת, על-פי הדיווח, הוחלט להציג את ארון הקבורה במהלך טקס האשכבה המרכזי ב"סטייפלס סנטר" אל מול הקהל העצום. האתר טוען כי אכן יתקיים טקס הלוויה פרטי בבית-הקברות "פורסט לון", אך לפי מקורות האתר, לא נעשו במקום שום תיאומים לקבירת הגופה עצמה במקום.

17,500 בפנים - 750 אלף בחוץ

רק 17 אלף ו-500 בני מזל ייכנסו לאולם ה"סטייפלס" הערב (שעון ישראל) בלוס-אנג'לס, אך עוד מאות אלפים - 750 אלף על-פי הערכת המשטרה המקומית - כבר הגיעו לרחבת האולם בתקווה להשיג את ה"כרטיס המוזהב" הנכסף.

כתב רשת "סקיי" הסתובב היום בין המעריצים הנואשים עם שני כרטיסים בכיס, וחיפש מועמדים טובים ומסורים מספיק לקבל את הכרטיסים. שתי נשים שעשו את כל הדרך מוויילס, בריטניה, היו בנות המזל. "אנחנו לא מאמינות", הן גמגמו לאחר סדרת זעקות שמחה בטונים השמורים לנשים בריטיות בשנות ה-50 לחייהן.

בעלי הכרטיסים המאושרים החלו לזרום לתוך האולם כבר מהשעות המוקדמות של הבוקר, מתרגשים ומראים את הכרטיס לכל מי שנקרה בדרכם. לרגע איש לא זוכר, כנראה, שמדובר בטקס אזכרה לזמר עם חיים די אומללים שהלך לעולמו בטרם עת.

מריה קארי תחדש את הנוסטלגיה של חמישיית ג'קסון

קשה אפילו להתחיל למנות את כמות הכוכבים בקנה-המידה הגבוה ביותר שיבואו לחלוק כבוד אחרון לזמר האגדי בטקס האשכבה בלו- אנג'לס, שמועבר בשידור חי באתר. זמרים, שחקנים, ספורטאים ושאר סלבריטאים כבר אישרו את הגעתם לאירוע המרכזי.

מבין כוכבי הזמר, צפויה מריה קארי לכבוש את לבבות הצופים בביצוע הצפוי לשיר "I'll be there" של חמישיית ג'קסון. קארי ביצעה את עיבודה לשיר כבר ב-1990 במסגרת הפקה מיוחדת של ערוץ המוזיקה MTV. זמר האר-אנ-בי אשר, שאף זכה להתאמן עם ג'קסון זמן קצר לפני מותו, יבוא גם הוא לחלוק כבוד אחרון. בנוסף צפויים להגיע הזמרים סטיבי וונדר, ליונל ריצ'י, ג'ניפר הדסון, ג'ון מאייר וסמוקי רובינסון.

אחד מרגעי השיא הערב אמור להיות ביצוע משותף של האמנים לשירו המפורסם של ג'קסון משנת 1992 "Heal the world".

ומי יבריז מהאירוע? שחקנית-העל ליז טיילור, חברת נפש של ג'קסון, הודיעה כי לא תשתתף באירוע. "אני לא חושבת שמייקל היה רוצה שאשתף את אבלי עם מיליוני אנשים אחרים", מסרה השחקנית דרך רשת הטוויטר. "מה שאני מרגישה הוא משהו ששייך לי ולמייקל. אני אוהבת אותו יותר מדי".

המשטרה מתחננת: הישארו בבית!

בכירים בעיריית לוס-אנג'לס מנסים להתכונן לכמויות האדירות של המעריצים הצפויים להסתער על עירם. בעירייה ובמשטרה מתחננים בפני הקהל להישאר בבית ולצפות בטקס בטלוויזיה. כחלק מהניסיון להשאיר את האנשים בבית, הדגיש סגן מפקד המשטרה כי מעריצים ללא כרטיס ימצאו את עצמם "עומדים תחת השמש החמה על רחוב עם עוד הרבה מאד אנשים, אך לא במרחק ראייה מהאיצטדיון עצמו".

ההערכה היא כי לפחות 700 אלף אנשים ינסו להגיע לקרבת ה"סטייפלס סנטר", שם ייערך האירוע המרכזי. לאירוע הזה חולקו בסך הכל 11 אלף כרטיסים מתוך כ-1.6 מיליון שביקשו את הכרטיסים. הרחובות שבקרבת האיצטדיון כבר נסגרים לתנועה.

מספר שעות קודם לכם תתקיים ההלוויה עצמה של מלך הפופ. משפחת ג'קסון מתכננת לקיים אירוע פרטי וקטן בבית-הקברות "פורסט לון" שבלוס-אנג'לס. לא אושר אם אכן ג'קסון ייטמן שם, או רק ייערך במקום טקס ההלוויה.

טקסי האשכבה של מייקל ג'קסון ישודר החל מהשעה 17:00 באתר חדשות ערוץ 2 - חדשות 2 במאקו/חדשות 2 ברשת

השידור יימשך עד לסיום הטקסים לקראת חצות ויכלול את המופעים שייערכו ב-Staples Centre ומחוצה לו, דיווחים מאחוזת Neverland וממוקדי שידור נוספים בארצות-הברית.