אמזון חותכת במחיר: הקינדל יעלה 299 דולר

בכדי לא לעורר את זעמם של הלקוחות שקנו את המכשיר ב-30 הימים האחרונים, אמזון הבטיחה להם זיכוי לרכישות עתידיות בשווי ההוזלה ■ מחירו של הדגם החדש של הקינדל, ה-DX, נשאר ללא שינוי - 489 דולר

התחרות על מכירות הספרים האלקטרוניים בארה"ב ממשיכה, כאשר חברת אמזון הודיעה השבוע (ד') כי היא מורידה את מחיר הקינדל מהדגם הקודם ב-60 דולר, ומחירו יהיה 299 דולר.

בכדי לא לעורר את זעמם של הלקוחות שקנו את המכשיר ב-30 הימים האחרונים, אמזון הבטיחה להם זיכוי לרכישות עתידיות בשווי ההוזלה. מחירו של הדגם החדש של הקינדל, ה-DX, נשאר ללא שינוי - 489 דולר.

קוראי הספרים האלקטרוניים מאפשרים לצרכנים לקרוא ספרים, עיתונים ומגזינים על גבי מסך דיגיטלי. המאמצים הראשונים של הטכנולוגיה היו בעיקר חובבי טכנולוגיות חדשות ואנשים שנוהגים לטייל ולא רוצים לסחוב איתם משקל עודף של ספרים. אחד החסמים של הפיכת הקוראים האלקטרוניים למוצר המוני הוא המחיר שלהם, שעדיין נחשב יקר.

"למרות שמדובר בירידת מחיר משמעותית, שעוזרת לקינדל לזכות לתג מחיר של מתחת ל-300 דולר - לא מדובר בבשורה שתעזור למכשיר לצאת מהנישה שלו", אומר רוס רובין, אנליסט טכנולוגיות צרכניות מ-NPD ל"רויטרס".

מחברת אמזון נמסר כי הורדת המחיר מגיעה בעקבות ייצור כמויות גדולות יותר של המכשיר. מבחינת החברה, ההכנסות העיקריות של הקינדל לא מגיעות בהכרח מהמוצר עצמו, אלא מהספרים הנמכרים ללקוחות, שמחירם נע סביב ה-10 דולר.

לדברי רובין, אחת הסיבות האפשריות להורדת מחיר הקינדל היא שלקוחותיה של אמזון רוכשים מספיק ספרים, שמאפשרים לחברה לבצע סבסוד למכשיר. כמו כן, המחיר החדש של הקינדל, מאפשר לו להתחרות בצורה טובה יותר מול הדגמים המתחרים כמו ה-e-reader של חברת סוני, שהורידה אף היא את מחירי המכשירים, והם נמכרים עכשיו ב-299 דולר ו-279 דולר.