הבנקים סירבו למכירה - ורשת JUMP מבקשת הקפאת הליכים

רשת ml מתחייבת לרכוש את פעילותה של JUMP תמורת 18 מיליון שקל, ומציעה להפעיל אותה בתקופת הביניים

מסלול מכירת רשת האופנה JUMP לרשת ml שבבעלות אבי מלכה עובר לבית המשפט: רשת JUMP הגישה היום (ב') לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים ברשת, וזאת לאחר שהבנקים ומנחם קופיץ, המחזיק ב-50% ממניות הרשת, סירבו למתווה עסקת מכירת אחזקותיה של קבוצת המשביר לצרכן ברשת (50%) למלכה, שנחתם במאי 2009. עוד מבקשת JUMP למנות את רו"ח יובל קדרון כנאמן החברה.

בבקשה מבקשת JUMP הקפאת הליכים לתקופה של 3 חודשים שבה תופעל הרשת על-ידי מלכה, וזאת עד להגעה להסדר נושים סופי ברשת.

במסגרת הסדר הנושים המוצע, התחייב מלכה לרכוש את מלוא מניותיה של רשת JUMP תמורת כ-18 מיליון שקל, שיוזרמו לקופת הנאמן. סכום זה ישולם ב-5 תשלומים שנתיים שווים, שהראשון שבהם ישולם תוך 30 יום ממועד אישור הסדר הנושים והרכישה.

כמו כן, מלכה יישא בכל הוצאותיה השוטפות של JUMP בתקופה הקפאת ההליכים, למעט חובות החברה שקדמו לצו ההקפאה. בתמורה להפעלת הרשת ישלם מלכה תמלוגים לקופת JUMP בגובה 3% מהמכירות.

רשת JUMP מונה היום 52 סניפים ומחזיקה גם בשליטה (67%) ברשת האופנה IRIT המונה 24 סניפים. עסקת המכירה אינה כוללת את רשת IRIT, אך במצב הנתון הנוכחי לא מן הנמנע כי רשת IRIT תתגלגל גם היא להליך של הקפאת הליכים. מחזור המכירות המאוחד של שתי הרשתות הסתכם בשנת 2008 ב-138 מיליון שקל, והפעילות המאוחדת היתה הפסדית.

יצויין כי עוד בטרם גיבוש הסכם העקרונות למכירת JUMP למלכה, עמדה הרשת לפני פירוק. החברה הפסידה בשנתיים האחרונות מיליוני שקלים, ומפסידה בכל חודש של הפעלה כ-2 מיליון שקל נוספים. כבר ברבעון האחרון של 2008 התנהלה JUMP מול הבנקים, לאומי ודיסקונט, בניסיון להגיע להסדר, זאת בעוד שהבנקים שיפרו בתקופה זו עמדות וקיצצו את האשראי לחברה בלמעלה מ-20 מיליון שקל.

על-פי הסדר הנושים המוצע שהוגש היום לבית המשפט, החזר החובות של JUMP ייפרס לתקופה של 5 שנים.

JUMP הציגה היום מקורות לכיסוי החובות בהיקף כולל של כ-36 מיליון שקל. המקורות כוללים את הסכום שישלם מלכה עבור הרשת (18 מיליון שקל) אם וכאשר ייחתם הסכם כזה, כיוון שבקרה שתיערך התמחרות על הרשת - ייאלץ מלכה להתמודד בהמחרות כמו כל מציע אחר, אם יהיה כזה. במקרה כזה - אף כי סיכויו נראים קלושים - הסכום עשוי להיות גבוה יותר.

מקורות נוספים הם מלאי החברה המוערך בכ-10 מיליון שקל, מימוש פיקדונות נזילים של החברה בהיקף של כ-4.7 מיליון שקל וכן מימוש חייבים בכרטיסי אשראי בהיקף של 3 מיליון שקל.