בתי-הקולנוע של גלובוס מתפנים מקניוני עזריאלי ומלחה לטובת סניפי H&M

לאחר שצבייה לבייב פינתה את קולנוע לב מקניון רמת-אביב, גם קניוני עזריאלי ומלחה יפנו את קולנוע גלובוס תוך חודשים ספורים ■ H&M תפתח סניפים בקניונים באביב 2010 - לאחר שתשלם דמי פינוי של כ-20 מיליון שקל

אחרי שצביה לבייב החליטה להוציא את בתי-הקולנוע "לב" מקניון רמת-אביב ומקניון סביונים, מגיע כעת גם תורם של בתי-הקולנוע "גלובוס" בקניון עזריאלי ובקניון מלחה.

ל"גלובס" נודע כי קבוצת עזריאלי תעביר לחברות גלובוס מקס וגלובוס גרופ סכום של 20 מיליון שקל עבור פינוי בתי-הקולנוע לטובת רשת H&M. עבור בתי-הקולנוע בעזריאלי המופעלים על-ידי גלובוס מקס תשלם חברת קנית של עזריאלי סכום של 8 מיליון שקל בתוספת מע"מ, ואילו יתרת הסכום תשולם עבור בתי-הקולנוע בקניון מלחה. העסקה כוללת גם ויתור על דמי השכירות מצד קניון עזריאלי, וזאת החל מיוני 2009.

למרות שהכספים מועברים לגלובוס באמצעות חברת קנית של עזריאלי, הם כפי הנראה ישולמו בפועל על-ידי חברת מאץ' ריטייל שבבעלות משפחת חורש, זכיינית המותג H&M בישראל.

הסניפים בקניון עזריאלי ובקניון מלחה יהיו הסניפים הראשונים של רשת H&M בארץ. הסניף בעזריאלי, שישתרע על שטח של 2,000 מ"ר, ייפתח באביב 2010. הסניף בקניון מלחה ישתרע על שטח של 1,700 מ"ר.

מבחינתם של בתי-הקולנוע, מדובר בוויתור על שתי ערים אסטרטגיות: תל-אביב וירושלים. כפי הנראה יבקשו שתי החברות למצוא שטחים חלופיים בשתי הערים.

כיום מפעילה חברת גלובוס גרופ, חברה פרטית שבבעלות יורם גלובוס, 8 סניפים ברחבי הארץ. לעומתה, גלובוס מקס היא חברה ציבורית הנמצאת בבעלות יורם גלובוס (60%), ניו אפיק (36%), אפיק איווסט (4%). לגלובוס מקס 7 סניפים באילת, נתניה, קריית-ביאליק, באר-שבע ועוד. החברה חתמה את הרבעון הראשון השנה עם הכנסות של 13.6 מיליון שקל והפסד גולמי של 218 אלף שקל, דבר המעיד כי הפעילות עצמה הפסדית. מעבר לכך, בשל השקעות שונות שביצעה החברה, בין היתר בבניית הקומפלקס בבאר-שבע, היא חתמה את הרבעון עם עם הפסד תפעולי של 2.5 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה הפסד נקי של 7.4 מיליון שקל.

בהתאם להסכם שבין גלובוס מקס לעזריאלי, גלובוס תוותר על חוזה השכירות שהיה לה בקניון עד לשנת 2018 ותפנה את בתי-הקולנוע באוקטובר הקרוב.

בהתייחסו לכניסתה הצפויה של H&M, אומר היום (א') ארנון תורן, סמנכ"ל השיווק בקבוצת עזריאלי ומנכ"ל מרכז עזריאלי, כי "אני משוכנע שהסניף שיפתח בעזריאלי יגדיל את מספר המבקרים בקניון, היות והמתחם יעניק ערך מוסף לחויות הבילוי".

רשת H&M Hennes&Mauritz נוסדה בשוודיה בשנת 1947. הקונספט העסקי המנחה של החברה הוא אופנה במחירים נמוכים. מנית H&M נסחרת בבורסה בשטוקהולם.

ל-H&M כ-1,800 חנויות ב-34 מדינות, והיא מעסיקה כ-73,000 עובדים. מחזור המכירות של החברה הסתכם בשנת 2008 ב-52 מיליארד שקל, שהניבו רווח תפעולי של 20.1 מיליארד שקל ורווח נקי של 15.3 מיליארד שקל.