תחרות לאמזון: בארנס & נובל תייצר קורא ספרים דיגיטלי משלה

קמעונאית הספרים המובילה בארה"ב פתחה חנות ספרים אלקטרוניים ומתכננת לנגוס מנתח השוק של קינדל ■ הספרים הדיגיטליים ייקראו על גבי צגי מחשב, מחשבי מק, צגי iPod touch, iPhone ובלקברי

קמעונאית הספרים המובילה בארה"ב, בארנס & נובל (Barnes & Nobel) (סימול BKS), הודיעה על כניסה לשוק הספרים האלקטרוניים. החברה הודיעה כי העלתה לרשת חנות ספרים אלקטרוניים, וכי הגיעה להסכם בלעדיות של החנות המקוונת עם קורא ספרים אלקטרוני חדש שיתחרה בקינדל של אמזון.

באתר החדש של בארנס & נובל יוכלו הגולשים להוריד גירסאות אלקטרוניות של ספרים שיוכלו להיקרא על גבי צגי מחשביהם האישיים, מחשבי המק שלהם, צגי מכשירי iPod touch ו-iPhone מתוצרת אפל ועל גבי צג מכשיר הבלקברי מתוצרת RIM.

כמו כן, החברה הודיעה כי חברת הטכנולוגיה הצעירה Plastic Logic תייצר ותפתח קורא ספרים אלקטרוני ששיווקו יחל במהלך 2010, כאשר בארנס & נובל תהיה משווקת התכנים הבלעדית למכשיר.

גישה חופשית

לא נמסרו פרטים כספיים על העסקה והאם היא כוללת גם הסכם בלעדיות על הפצת המכשיר בסניפי הרשת.

"היום אנו מסמנים ציון דרך באסטרטגיית הדיגיטציה שלנו, ששורשיה טמונים באמונה כי ללקוחותינו צריכה להיות גישה חופשית לספרייתם הדיגיטלית, מכל מכשיר בכל מקום ובכל שעה", אמר וויליאם לינץ', נשיא בארנס & נובל.

המהלך של בארנס & נובל נועד לחזק את מעמדה בתחרות הקשה מול ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון , שמכרה על-פי ההערכות יותר ממיליון יחידות ממכשיר הקינדל מתוצרתה מאז החלה בהפצתו בסוף 2007.

תחרות קשה מול הקינדל

האנליסטית שרה רוטמן מפורסטר מעריכה כי חנות הספרים האלקטרוניים של בארנס & נובל תצליח אמנם, אך הרשת צפויה לנחול כישלון בכל הנוגע לנגיסה בנתח השוק של מכשיר הקינדל. "המהלך בכללותו הוא מהלך טוב, אך הוא לא ישנה את מעמדו הרם של הקינדל במאומה", אמרה רוטמן.

במאגר הספרים האלקטרוניים הזמינים להורדה של אמזון יש כ-300 אלף כותרים, ואילו בזה של בארנס & נובל יש כ-700 אלף, אך כ-500 אלף מהם אינם ספרים שחלים עליהם זכויות יוצרים - אלא ספרים שנחשבים כנחלת הכלל ומאוסנים גם על גבי שרתיה של גוגל, המאפשרת לציבור לעיין בהם ללא הגבלה.

* כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009