המנהלת המסחרית של H&M בישראל: פוטרתי רק בשל היותי דתייה

טוענת כי יו"ר מאץ' ריטייל, זכיינית H&M בארץ, פיטר אותה רק בשל "פער תרבותי" הנובע מהיותה דתייה, זאת לאחר שסירבה לפגישה עסקית עם הנציגים הזרים של החברה במסעדה לא כשרה

חברת מאץ' ריטייל שבבעלות משפחת חורש, זכיינית המותג H&M בישראל, טרם הספיקה לפתוח סניף אחד - וכבר מוגשת נגדה תביעה בטענה לאפלייה מחמת דת: ה', שהתקבלה לתפקיד "המנהלת המסחרית של H&M בישראל", טוענת כי התפקיד נלקח ממנה רק בשל "פער תרבותי" הנובע מהיותה דתייה.

בתביעה בסך כ-400 אלף שקל שהגישה לבית הדין האזורי לעבודה טוענת ה', באמצעות עוה"ד צבי הלפגוט ושי אדרי, כי היא בעלת ניסיון בתחום האופנה. בטרם התבשרה על קבלתה לתפקיד ב-H&M היא עברה 3 ראיונות, ובהם בפני מנכ"ל מאץ' ריטייל, גלעד קרונר, והיו"ר אנדרו חורש. האחרון אף התקשר כדי לברך אותה על קבלת התפקיד.

בתום משא-ומתן נחתם באפריל השנה הסכם העסקתה, לפיו היא תשתכר 24 אלף שקל בחודש ב-6 החודשים הראשונים, ו-26 אלף שקל ב-6 החודשים שלאחריהם.

באותם ימים הגיעו לישראל שני נציגים של רשת H&M העולמית, וה' התבקשה ללוותם יחד עם קרונר וחורש בביקורם בקניונים ובחנויות אופנה בארץ. ואולם, כשביקשו הנציגים הזרים לבלות בשעות הערב במסעדות ובמועדונים, הציעה ה' מקומות כשרים שנדחו על-ידי נציגי מאץ' ריטייל. ה' הסבירה כי לא תוכל לסעוד עימם ולבלות עימם במועדונים, ולפיכך תפגוש אותם למחרת בבוקר.

היו"ר חורש הודיע לה כי חרף הסיפוק וההערכה למקצועיותה וליחסי האנוש שלה, הוא נאלץ לפטרה לאלתר בעקבות "פער תרבותי" שהתגלה אחרי ביקור הנציגים הזרים.

ה' טוענת בכתב התביעה שהגישה כי "הבאה בחשבון של חוסר נכונותה לסעוד במסעדה שאינה כשרה ולבלות במסבאות עד שעות הלילה המאוחרות כשיקול מהותי, מרכזי ויחיד לפיטוריה, מהווה אפליה אסורה על-רקע דתה ומינה".

מכוח חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה תובעת ה' פיצוי בסך 10 משכורות בגין אפלייתה. בנוסף היא תובעת פיצוי בסך 110 אלף שקל על הפסד השתכרותה בגין הפרת ההסכם, ו-50 אלף שקל בגין עוגמת-נפש.

טרם הוגש כתב הגנה. (עב' 7844/09).