אירופה סגרה בשיא של 8 חודשים: מניית קרדיט סוויס עלתה ב-5.8%

הדאקס עלה ב-2.5% ■ יום תשיעי של עליות רצופות, הרצף הארוך ביותר מאז 2006 ■ המכירות הקמעונאיות בבריטניה גדלו ב-2.9% ביוני בהשוואה לחודש המקביל אשתקד - מעבר לצפי לעלייה שנתית של 2.1%

המדדים המובילים באירופה נסגרו זה היום התשיעי ברציפות בעליות שערים שהציבו אותן ברמות שיא של 8 החודשים האחרונים. העליות גובו בדו"חות טובים מהציפיות ונתוני מאקרו חיוביים, וקיבלו רוח גבית גם מוול סטריט שרושמת גם היא יום חיובי מאד לאחר נעילה חיובית גם של שוקי אסיה .

דו"חות קרדיט סוויס, הבנק הגדול ביותר בשוויץ לפי שווי שוק, שהתעלו על תחזיות האנליסטים נתנו את האות לעליות היום. רווחי קרדיט סוויס גדלו ב-29% ל-1.5 מיליארד דולר - מעבר לתחזיות לרווח של 1.35 מיליארד דולר.

מסקר של "בלומברג" עולה כי השיפור ברווחי החברות הגדולות באירופה יביא את המניות האירופיות להציג ב-2009 את העלייה השנתית החדה ביותא מאז 2006. המדדים המובילים באירופה צפויים לטפס ב-11% בממוצע, בין ה-30 ליוני לסוף 2009.

מדד MSCI העולמי עולה כעת ב-0.25% ל-256.53 נקודות, ומתקרב לרמה הגבוהה ביותר מזה תשעה חודשים. הדו"חות המפתיעים לטובה של חברות רבות בארה"ב ואירופה מחזקים את התחזיות להתאוששות הכלכלה העולמית.

בסיום המסחר הפוטסי עלה ב-1.47%, הדאקס טיפס ב-2.45% והקאק הוסיף 2.08%.

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.01% ל-1.42 דולר והליש"ט מוסיפה 0.14% ל-1.6476 דולר

בזירת המאקרו

המכירות הקמעונאיות בבריטניה גדלו ב-1.2% ביוני ב-2.9% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. אנליסטים בסקר של "מרקט ווטש" חזו עליה חודשית של 0.3% וגידול שנתי של 2.1%.

מניות בכותרות

ממשלת גינאה פנתה להנהלת ריו טינטו בדרישה שתיסוג מהתביעה להחזרת זיכיון הכרייה באתר סימנדו המוערך ב-6 מיליארד דולר, לרשותה, כשהיא טוענת שהמהלך פוגע ביציבות של המדינה המערב אפריקנית. כך דיווח עיתון "טיימס" הבריטי. גינאה העניקה בשנה שעברה חלק מהזיכיון לאתר כריית עפרת הפלדה סימנדו לחברת BSGR שבשליטת המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ', המתמחה בכריית יהלומים, ושלא עסק בעבר בכריית עפרת פלדה.

אלקטל לוסנט הצרפתית אישרה כי בכוונתה לפטר 850 עובדים במהלך השנתיים הקרובות

קרדיט סוויס פרסם הבוקר את דו"חות הרבעון השני. מדו"חות הבנק השוויצרי עולה כי הוא הציג גידול של 29% ברווחים ל-1.57 מיליארד פרנק שוויצרי (1.47 מיליארד דולר), או 1.18 פרנק שוויצרי למניה, מ-1.22 מיליארד פרנק שוויצרי, או 0.97 פרנק שוויצרי למניה - מעל תחזיות האנליסטים. אנליסטים חזו כי קרדיט סוויס יציג גידול של 18% ברווחים ל-1.44 מיליארד פרנק שוויצרי (1.35 מיליארד דולר). מניית הבנק השוויצרי עלתה ב-72% מאז תחילת השנה. נציין כי כור מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, מחזיקה ב-1.73% ממניות קרדיט סוויס בהשקעה מצטברת של כ-3 מיליארד שקל.

יצרנית התרופות רושה פרסמה תחזית אופטימית לשנתיים הקרובות, הודות לרכישת הענק של ג'נאטק ב-47 מיליארד דולר.

מנכ"ל יצרנית מכוניות היוקרה פורשה מסיים את תפקידו לאחר 16 שנים, לקראת המיזוג של החברה עם פולקסווגן .

בריסטול-מאיירס סקוויב (סימול: BRM.MU) חתמה אמש (ד') על עיסקה לרכישת חברת התרופות מדרקס (Medarex- סימול: MEDX) תמורת 2.1 מיליארד דולר, או 16 דולר למניה, בפרמייה של 90% על מחיר של 8.4 דולר למניה, בנעילה אמש בארה"ב. תג המחיר הוא גבוה יותר - 2.4 מיליארד דולר, אם לוקחים בחשבון את יתרת מזומנים ואג"ח סחירות לטווח קצר של מדרקס בסכום של 300 מיליון דולר.

ישראליות באירופה

אלוני חץ דיווחה לבורסה בת"א, כי PSP סוויס פרופרטי , חברה בת בה מחזיקה אלוני חץ כ-18%, קיבלה אישרור מסוכנות הדירוג פיץ' לדירוג האשראי ברמה של -A בינלאומי עם אופק יציב. בפיץ' ציינו כי PSP, אשר בבעלותה נכסים בהיקף של יותר מ- 5 מיליארד פרנק שוויצרי, נהנית מתזרים הכנסות מדמי שכירות איכותי ואיתן אשר מקורו בלמעלה מ- 2000 שוכרים. בפיץ' הסבירו את הדירוג הגבוה בין היתר לאור יכולת שירות החוב הטובה של PSP בצירוף היציבות בשוק המשרדים בציריך ובג'נבה ומבנה החוב השמרני (LTV של 43% ויחס כיסוי הריבית ל- EBITDA של פי 3.7).

חברת ההימורים המקוונים 888 וויתרה על חוזה פרסום בן 3 מיליון דולר לאחר שחברת הפרסום Grey הודיעה על התפטרות. ככל הנראה, החוזה בוטל בשל סכסוך על גובה השכר.