אלי איילון ממנה תחתיו מנכ"ל חדש ל-DSPG; ישאר יו"ר פעיל

(עדכון) החברה עקפה את התחזיות ברבעון השני שהסתכם ב-700 אלף דולר ועברה לרווח מוקדם מהצפוי ■ פרסמה תחזית אופטימית להמשך השנה ■ ההכנסות ירדו ב-30% ל-52 מיליון דולר

שתי הפתעות סיפקה היום DSPG למשקיעים עם פרסום תוצאות הרבעון השני. פרט לעובדה שדיווחה על רווח לעומת צפי להפסד, הודיעה היום החברה כי אלי איילון, יו"ר ומנכ"ל החברה, צפוי לעזוב את תפקיד המנכ"ל ולהישאר על תקן יו"ר פעיל בלבד.

את תפקיד מנכ"ל החברה צפוי לתפוס עופר אליקים, 39, שהגיע ל-DSPG לפני שלוש וחצי שנים מבית ההשקעות אופנהיימר. בתחילה כיהן אליקים בחברה בתפקיד סמנכ"ל פיתוח עסקי, ובהמשך מונה לאחראי על פעילות החברה בדרום-מזרח אסיה, עם רכישת החברה המתחרה NXP.

אין זו הפעם הראשונה בה ממנה אלי איילון מנכ"ל תחתיו. ב-2005 הצניח איילון לחברה את ינון ברכה, ממקימי סרגון, לתפקיד המנכ"ל, אולם החיבור החזיק מעמד רק תשעה חודשים. לאחר הניסיון הזה, העדיף איילון למנות מנכ"ל מתוך החברה, והוא עצמו צפוי להישאר בתפקיד יו"ר פעיל. "הדבר יאפשר לי להתמקד בנושאים אסטרטגיים הקשורים להתפתחותה של DSPG, ויחד עם עופר נבטיח את המשך התרחבות החברה", הסביר איילון את המהלך.

בדו"חות עצמם, עקפה DSPG את התחזיות שסיפקה ברבעון הראשון. עם פרסום הדו"חות הקודמים בתחילת חודש מאי, אמר איילון כי "ישנם סימנים להתאוששות ולעלייה ברמת הביקוש של הצרכנים למוצרי החברה", אולם אולם בתחזית שסיפקה החברה היא צפתה כי תפסיד ברבעון השני 2.7 מיליון דולר.

בפועל הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-52 מיליון דולר, בטווח הגבוה של התחזית שסיפקה, אולם בשורה התחתונה הפתיעה החברה ועברה לרווח של 0.7 מיליון דולר. רמת הכנסות זו גבוהה ב-24% מההכנסות שרשמה החברה ברבעון הראשון, שהיו אז בהיקף של 39.9 מיליון דולר, אולם נמוכה בכ-30% מהרבעון המקביל אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות ב-74.1 מיליון דולר.

המעבר לרווח התאפשר בין השאר עקב צעדים שנקטה החברה בסוף השנה שעברה, במהלכם סגרה DSPG מרכזי פיתוח באירופה, תוך ביטול כפילויות עם החברה הנרכשת, NXP. כתוצאה מכך עלתה הרווחיות הגולמית של החברה ל-37.1%, וזאת לעומת 35.4% ברבעון הקודם.

שיפור הרווחיות אפשר לחברה לעבור לרווח בשורה התחתונה, מוקדם מהצפוי, והחברה רשמה רווח של 0.7 מיליון דולר, וזאת בעוד תחזיות האנליסטים ציפו להפסד של 2.5 מיליון דולר. לרבעון השלישי צופה החברה הכנסות בטווח שבין 61-67 מיליון דולר, ורווח של 2.2 מיליון דולר.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון זה עמדה על 7 מיליון דולר, וזאת לעומת 4.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. קופת המזומנים של החברה גדלה ברבעון זה ב-6.6 מיליון דולר, לרמה של 110.7 מיליון דולר. איילון נשמע אופטימי בשיחת הועידה, ואמר ש"צבר ההזמנות של החברה השתפר ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון, והוא צופה שמגמה זו תימשך גם ברבעון הבא". איילון גם נקט זהירות, ואמר כי "הסביבה המאקרו כלכלית עדיין מתאפיינת בחוסר ודאות בנוגע לרמות הביקוש של הצרכנים, ויכולת החיזוי של לקוחות החברה ממשיכה להיות מוגבלת".