בן-זקן ונניקשווילי השלימו את רכישת רשת האופנה סקטור

רשת סקטור משווקת מותגי ספורט מובילים כמו נייקי, אדידס, פומה ועוד ■ השניים ישלמו 20 מיליון שקל עבור מלוא השליטה ברשת ■ במקביל חזרו בהם מרכישת 50% מחברת כריזמה, בעלת המותג RG512

אנשי העסקים ובעלי השליטה בחברת מנופים פיננסים, ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי, רכשו באופן פרטי את מלוא השליטה ברשת חנויות האופנה סקטור תמורת 20 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי במקביל חזרו בהם השניים מעסקת רכישת 50% מחברת כריזמה מידי איתן ליליאן ומאיר לוי.

חברת כריזמה החזיקה במלוא פעילות המותג סקטור, הכוללת את רשת החנויות וכן פעילות ייצור ופעילות סיטונאית תחת המותג סקטור, ומחזיקה גם ב-50% מרשת המותג הצרפתי RG512.

במסגרת העסקה הנוכחית רכשו השניים גם את מניותיו של שותף נוסף ברשת שהחזיק ב-50% מהבעלות על 8 מתוך 20 סניפי רשת סקטור. עבור חלקו של השותף שילמו השניים 1.5 מיליון שקל, הנכללים בתמורה הכוללת לעסקה, שעמדה כאמור על 20 מיליון שקל.

השינוי במתווה העסקה בא לאחר בדיקה מקיפה שערכו השניים, שהעלתה אי-כדאיות כלכלית בפעילותה של RG512. בנוסף, השניים החליטו שלא להיכנס לפעילות ייצור ופעילות סיטונאית, שהן חלק בלתי נפרד מפעילותה של כריזמה.

יצויין כי עוד בטרם השינוי במתווה העסקה הזרימו השניים לחברת כריזמה 10 מיליון שקל, ששימשו כמחצית מהתמורה בעסקה הנוכחית.

עוד נציין כי העסקה הראשונית נחתמה לאחר ששתי הרשתות, סקטור ו-RG512, נקלעו למחנק אשראי, וחלק מהוראות הקבע שלהם לקניונים חזרו מהבנק.

בשעתו אמר בן-זקן כי הוראות הקבע חזרו מהבנק "כי הבנקים לא הסכימו להגדיל את היקף האשראי. היו חזרות בקטנה. הם לא הפכו להיות מוגבלים, אבל היה ברור שהם חייבים שותף".

רשת סקטור משווקת מותגי ספורט מובילים כמו נייקי, אדידס, פומה ואחרים, לצד המותג הפרטי סקטור. הרשת מונה היום 20 סניפים, 4 מתוכם פועלים בזכיינות. בקרוב אמורים להיפתח שני סניפים נוספים ברשת, בביג נצרת ובקניון ארנה.

בכוונת בן-זקן ונניקשוילי להמשיך ולפתח את הרשת, כאשר כל הסניפים שייפתחו יהיו בבעלות מלאה. מחזור המכירות השנתי של רשת סקטור עומד על 60 מיליון שקל, ושיעור הרווח הגולמי על 55%.

איתן ליליאן אישר בתגובה את פרטי העסקה ומסר: "אנחנו מאמינים מאוד ברשת, ומבחינתנו נמשיך לתמוך בה מבחינת ייבוא, סחורות ותמהיל. לבן-זקן ונניקשווילי יש אופציה לרכוש שוב 50% ממניות כריזמה".

תגובת בן-זקן ונניקשווילי לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.