מפרק זמני לחברת השילוח VASM בשל חוב של 60 מיליון שקל

VASM החזיקה בכ-35% משוק האריזה והשילוח הבינלאומי בישראל ■ עו"ד איתן ארז, שמונה למפרק הזמני, הגיש בקשה לפטר את כל 110 עובדי החברה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הוציא אתמול (ד') צו פירוק זמני לחברת השילוח ואייר אייר סי מובינג (VASM), וזאת בשל חובות של 60 מיליון שקל. עו"ד איתן ארז מונה למפרק הזמני, לאחר שהתברר כי החברה איננה סולבנטית וכי ניסיון ההפעלה באמצעות נאמן זמני שמינה בית המשפט לא צלח.

VASM החזיקה בכ-35% משוק האריזה והשילוח הבינלאומי בישראל. היא הוקמה ב-2004 כתוצאה ממיזוג בין קבוצת ואייר הוותיקה (שבשליטת יואב לירן שמכר את אחזקותיו ב-2005 ושמואל מאירסון) לבין חברת אייר סי מובינג שבשליטת יוסי ורונית בן-רובי.

עו"ד ארז הגיש היום (ה') בקשה לפטר את כל 110 עובדי החברה, כאשר בשלב זה הוא מבקש להשאיר 30 עובדים לתקופה קצרה לצורך חיסול הפעילות של VASM.

לדבריו, הוא ביקר אמש במטה החברה ברמלה וגילה כי חובות הלקוחות כלפיה אינם עולים על 10 מיליון שקל, ומנגד הוצאות החברה גבוהות.

"אין כל אפשרות לתפעל את החברה תפעול שאיננו גירעוני, ואין מנוס מחיסול פעילותה באופן מיידי", כותב ארז בבקשה. "אין למפרק הזמני יכולת להתחייב לשאת בהוצאות של 100 אלף שקל ביום". (פש"ר 2602/09).