נעילה מעורבת בוול סטריט; הדאו ג'ונס טיפס 8.6% ביולי

גלובס tv זוהי התשואה החודשית הטובה ביותר של המדד מאז 2002 ■ לאס וגאס סנדס צנחה ב-16.1% מאחר והפסדיה זינקו פי 20 ■ פורד טיפסה ב-8.3% לאור הרחבת תוכנית "מזומן תמורת טרנטה"

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, לאחר שהנאסד"ק עבר לירידות שערים בדקות האחרונות ממש של יום המסחר האחרון לחודש יולי. המסחר התנהל רובו ככולו במגמה חיובית, חרף דקותיו הראשונות שהתנהלו בטריטוריה השלילית. למרות הציפיות, מדד ה-S&P 500 לא הצליח לשבור את הרמה הפסיכולוגית של ה-1,000 נקודות, ואילו הנאסד"ק בתורו לא נגע ב-2,000 נקודות.

התמ"ג עמד במרכז יום המסחר. לכאורה, אומדן נתוני התוצר המקומי הגולמי של הכלכלה הגדולה בעולם אמור היה לספק מקור לאופטימיות. אחרי הכל, נובע ממנו כי הכלכלה התכווצה "רק" ב-1% בשנה שהסתיימה ביוני. הציפיות חזו ירידה גבוהה ב-50%, כלומר, התכווצות של 1.5%. ואולם, בד בבד עם הנתונים האלו התפרסם עדכון לירידה השנתית, נכון לסוף הרבעון הקודם - הראשון. הירידה השנתית הנשקפת ממנו עומדת כעת על 6.4%. כן, 6.4% - פי 6.4 מהנתון ברבעון השני - וגבוה משמעותית מהנתון שפורסם לגבי רבעון זה בחודש הקודם, ירידה שנתית של 5.5%.

בינתיים, בקרן המטבע הבינלאומית סבורים כי ההתאוששות בארה"ב תהיה הדרגתית. לדבריהם, ייתכן וארה"ב תזדקק לחבילות תמריצים מוניטריות ופיסקאליות נוספות. "הסיכונים מכבידים על הכלכלה", מסרו היום בהודעה לעיתונות, ו"הפוטנציאל לצמיחה עשויה להיות הרבה מתחת לרמות העבר ולתקופה ממושכת".

עוד בכותרות, הקונגרס אישר את הגבלת הבונוסים של הבנקאים בוול סטריט. הצעת החוק, שאמורה לעמוד להצבעה בסנאט, נועד למנוע מדיניות המעודדת נטילת סיכונים בקרב בכירי הבנקים האמריקניים שקיבלו סיוע כספי במסגרת תוכנית החילוץ.

בסיכום חודשי, ניכר כי המשקיעים הרחיבו את פוזיציית ההימור שלהם כי המיתון הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה בדרכו להסתיים. הדאו ג'ונס סיים את יולי בעלייה הגדולה ביותר מאז יולי 1989. ככלל, מדד מניות התעשייה הציג התשואה הטובה ביותר שלו מאז אוקטובר 2002.

אלן לנקז, מנהל כספים בחברה הנושאת את שמו, אמר כי נתוני התמ"ג משתפרים, אך הוא חושש המשקיעים מקדימים עצמם ורוכשים מניות כאילו הכלכלה תתאושש בקלות מהתחתית. "החדשות הטובות הן שזה הולך בכיוון הנכון והחדשות הרעות הן שככל שהשוק נע גבוה יותר, כך הוא מגלם התאוששות בצורת "V", אמר לסוכנות הידיעות "AP".

דאו ג'ונס סיים בעלייה של 0.19% ל-9,171.61 נק' ■ S&P 500 עלה ב-0.07% ל-987.47 נק' נאסד"ק ירד ב-0.29% ל-1,978.50 נק'.

הדאו ג'ונס סיים את השבוע בעלייה של 0.9%, ה-S&P 500 עלה ב-0.8%, והנאסד"ק ב-0.6%.

בסיכום חודשי, הדאו ג'ונס עלה ב-8.6%, ה-S&P 500 ב-7.4%, והנאסד"ק ב-7.8%.

זירת המאקרו

האומדן הראשוני של נתוני התוצר המקומי הגולמי (התמ"ג) בארה"ב לרבעון השני מלמד כי כלכלת ארה"ב נסוגה ב-1% לעומת צפי לירידה של 1.5% בשנה שהסתיימה ברבעון השני. הנתונים לגבי הירידה השנתית נכון לסוף הרבעון התעדכנה בדיעבד לצמיחה שלילית גבוה מהמקור - ירידה של 6.4% לעומת 5.5%, נתון גבוה למדי לכשעצמו, לפי הקריאה הקודמת.

הצריכה הפרטית קטנה ברבעון השני ב-1.2%, יותר מכפליים מהירידה שנצפתה (0.5%-) ולאחר שברבעון הראשון עלתה הצריכה ב-0.6%. זהו עדכון לנתון המקורי, לפיו ברבעון הראשון נרשמה עלייה של 1.4%.

מדד ליבת ההוצאה לצריכה פרטית (PCE) עלה ברבעון שחלף ב-2% לעומת צפי לעלייה של 2.4%, לאחר שברבעון, לאחר שברבעון הראשון עלה ב-1.1% בלבד - לעומת נתון מקורי שהעריך עלייה של 1.6%.

מדד מחירי התמ"ג עלה ב-0.2% בלבד בהשוואה לתחזית של 1% ברבעון השני לאחר שעלה ב-1.9% (2.8% בקריאה המקורית) ברבעון הראשון.

עלות ההעסקה עלתה ברבעון השני ב-0.4%, גבוה מעלייה של 0.3% שנצפתה בממוצע על-ידי הכלכלנים בוול סטריט. ברבעון הראשון עלתה עלות ההעסקה ב-0.3%.

בתוך כך, פורסם זמן קצר לאחר תחילת המסחר כי מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בשיקאגו עלה בחודש יולי ל-43.4 נקודות מ-39.9 נקודות ביוני. מדובר בנתון טוב מצפי החזאים, שכן זה עמד על 42 נקודות בלבד.

במסחר האלקטרוני המאוחר בחוזים העתידיים על הנפט למסירה בספטמבר בבורסת הסחורות בניו-יורק, עולה מחירו של הזהב השחור של 2.17% ל-68.39 דולר לחבית.

מניות בכותרות

מניותיהן של יצרניות האשלג המובילות, ובהן פוטאש , אגריום ומוזאיק , ריכזו עניין על רקע ההערכות כי סין תנסה ללחוץ מטה את מחירי האשלג ולחתום על חוזים במחיר של 400-450 דולר לטון.

בית הנבחרים האמריקני מרחיב התוכנית "מזומן תמורת טרנטה" - התוכנית המאפשרת לאמריקנים לקבל מזומן עבור המכוניות הישנות שלהם זכתה להצלחה, ובבית הנבחרים הגדילו את היקף התוכנית ב-2 מיליארד דולר, דבר שהיטיב עם מניית פורד מוטורס במסחר.

וולט דיסני נסחרה בתגובה לדיווחיה אמש (ה') על הכנסות של 8.6 מיליארד דולר ופספסה בכך את תחזיות האנליסטים. בבנק ההשקעות JP מורגן מיהרו לחתוך את ההמלצה למניה ל"תשואת חסר" מ"נייטרלי".

בריטיש איירוויס (סימול: BAY בבורסה בניו-יורק) דיווחה כי לראשונה עברה להפסד עוד לפני מס, בסך 148 מיליון ליש"ט, לעומת רווח של 37 מיליון ליש"ט בשורה זו ברבעון המקביל. ההפסד הנקי שלה הסתכם ב-106 מיליון ליש"ט, לעומת רווח מקביל של 27 מיליון ליש"ט אשתקד. הכנסותיה קטנו ב-16.8%, והחברה הזהירה מפני התחזית לעתיד, בעוד שציינה כי בכוונתה להמשיך במגמת הקיצוצים.

מדווחת גדולה נוספת היום היא ענקית הנפט שברון . רווחיה צנחו ב-71% ל-1.75 מיליארד דולר, 87 סנט למניה. הכנסותיה קטנו ב-50.6% ל-40 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 93 סנט למניה על הכנסות של 33.41 מיליארד דולר.

עוד באותה זירה, הרווח של טוטאל (סימול: TOT בבורסה בניו-יורק) קטן ב-54% ל-2.17 מיליארד אירו כשההכנסות קטנו ב-35% ל-31.43 מיליארד אירו.

ההוצאה לאור וושינגטון פוסט דיווחה כי עברה לרווח של 11.4 מיליון דולר (1.3 דולר למניה) בשל חטיבת ההשכלה ופעילות הטלוויזיה שלה. ההכנסות ממודעות, אם כן, קטנו דווקא. ברבעון המקביל הפסידה 2.7 מיליון דולר, 31 סנט למניה. ההכנסות גדלו ב-2% ל-1.13 מיליארד דולר.

עדיין לא ישראלית, אבל בעלת קשר יהודי - לאס וגאס סנדס , החברה המרכזת את פעילות בתי הקזינו של שלדון אדלסון, מהעשירים שביהודי העולם, דיווחה כי הפסדיה זינקו פי 20 (!) ל-175.9 מיליון דולר ברבעון השני, כשההפסד לבעלי מניות הרוב גדול אף יותר. ההכנסות קטנו ב-4.8% ל-1.11 מיליארד דולר.

ישראליות מעבר לים

טבע נתבעת בגין תרופות פגומות בחטיבת הווטרינריה בארה"ב. החטיבה הגנרית הזו, יצוין, היא הגדולה בתחומה בארה"ב. התביעה של ה-FDA מתייחסת לממצאים בביקורות שנערכו במתקני החברה החל ב-2007.

בבית ההשקעות אוסקר גרוס חזרו על המלצת "החזק" למניית רדוויז'ן , אך העלו את מחיר היעד ב-14.3% ל-8 דולר מ-7 דולר. מחיר יעד זה נמוך ב-4.8% משער הפתיחה. לעומתם, בקנטור-פיירצ'יילד הגדילו לעשות והקפיצו את מחיר היעד של המנייה פי 11 ל-11 דולר, גבוה ב-31% משער הפתיחה. המניה מומלצת על-ידם "קנייה".

מפעילת התקשורת טלקום ארגנטינה העריכה את חוזה שירותי ה-Omni-Q של רדקום .

אלרון בולטת במימושים ללא סיבה נראית לעין, לאחר גל העליות שלה השבוע.

אלוט תקשורת נבחרה לשותפה מוסמכת של PeerApp.

אלווריון פרסמה היום את נוסח כתב ההצבעה לאסיפת בעלי המניות השנתית שלה, ממנו עולה כי בעלי המניות יצטרכו, בין היתר, לאשרר את בחירתם של הדירקטורים אנתוני מהר, הנג הון ודורון ענבר למועצת המנהלים כמו גם את פרופ' רפאל עמית לדירקטור חיצוני. באסיפה ידונו בתוצאות השנתיות של החברה.

הכנסותיה של הרמוניק ברבעון השני ירדו ב-9% בהשוואה לרבעון המקביל ל-81.3 מיליון דולר. רווחיה צנחו ב-79.3% ל-3.1 מיליון דולר, 3 סנט למניה.

סוכנות דירוג האשראי S&P מעריכה כי אלון USA תהיה פגיעה יותר לרווחיות חלשה, בהיותה חברה קטנה יחסית בענף ולפיכך חסרת גמישות עסקית ופיננסית. סוכנות הדירוג מדרגת את כושר הפירעון של החברה ב-"+B".

באתר SmartMoney מקבוצת הדאו-ג'ונס מציינים כי מבין המדינות המתעוררות לאו דווקא מדינות ה-BRIC הפליגו בביצועים, אלא המניות הישראליות; מוזכרות שם טבע, הרבוע הכחול וצ'ק פוינט .

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]