אלשיך הקפיאה את ההליכים נגד רשת אירית עד סוף אוגוסט

רשת האופנה טענה כי השיגה התחייבויות להעמדת כמיליון שקל, המהווים את המימון הנדרש לצורך הפעלת החברה בתקופת הקפאת הליכים של חודש, עד למכירתה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הוציא צו הקפאת הליכים לרשת האופנה "אירית" עד ל-30 באוגוסט, ומינה את רו"ח אהרון זוהר כנאמן בתקופה זו.

"אירית" נשלטת על-ידי רשת האופנה ג'אמפ (67%) וחברת ניו אימג' השקעות (33%). בעקבות קריסת חברת האם ג'אמפ היא נקלעה לחובות בסך כ-30 מיליון שקל. אולם השופטת ורדה אלשיך דחתה את הבקשה המקורית להקפאת הליכים, בנימוק שחסרה תוכנית הפעלה, ואין תשובה מניחה את הדעת בנוגע לדרך המימון של הרשת בתקופת ההקפאה.

היום (ג') הגישה אירית הודעת עדכון. באמצעות עוה"ד עמית לדרמן ואביתר קרמר ממשרד שלמה נס טענה הרשת כי השיגה התחייבויות להעמדת כמיליון שקל, המהווים את המימון הנדרש לצורך הפעלת החברה בתקופת הקפאת הליכים של חודש, עד למכירתה.

את המימון אמורים לתת המשביר לצרכן (שיזרים סחורה בשווי 500 אלף שקל), בנק לאומי (שיעמיד אשראי בסך 200 אלף שקל), חברת האופנה הארי מותגים (שצפויה להתמודד על רכישת הרשת) וכן שני זכיינים של הרשת.

"על פניו", כתבה אלשיך בהחלטתה הערב, "אינני משוכנעת כי ההפעלה לא תהא גרעונית. עם זאת ולאור ההסכמות שצורפו, נראה כי יש להיעתר לבקשה באורח חלקי ולתקופה קצרה, ובתנאי שבעל התפקיד יוודא היטב-היטב כי איננו עומד להפעיל את החברה בהפעלה גרעונית".

בשל המחלוקת על זהות הנאמן שימונה, אלשיך החליטה למנות גורם נייטרלי - רו"ח אהרון זוהר - ולא את עו"ד אמיר פלמר ממשרד שלמה נס, כפי שביקשה הרשת.