סוני קוראת תיגר: הורידה את מחיר קורא ספרים האלקטרוני שלה ל-199 דולר

Sony Reader יעלה 100 דולר פחות מהקינדל של אמזון ויכיל 350 ספרים דיגיטליים ■ במקביל הורידה סוני את מחיר הספרים שהיא משווקת: עלות הורדת רב-מכר לקריאה באמצעות המכשיר תהיה 9.99 דולר

ענקית האלקטרוניקה היפנית סוני הודיעה כי תחל לשווק שני דגמים חדשים של קורא הספרים האלקטרוני מתוצרתה. גירסת הכיס של Sony Reader תעלה 199 דולר בלבד - 100 דולר פחות ממחיר הקינדל המתחרה מתוצרת אמזון.

בגירסה זו יגיע המכשיר עם מסך בגודל 5 אינץ' ונפח איחסון של 350 ספרים. גירסת מסך המגע של אותו המכשיר תעלה 299 דולר. שני הדגמים החדשים ייצאו למכירה בארה"ב בלבד, שעל-פי סקרים מהווה את השוק הגדול ביותר לקוראים האלקטרוניים.

במקביל הורידה סוני את מחיר הספרים שאותם היא משווקת. עלות הורדת רב-מכר לקריאה באמצעות המכשיר תהיה 9.99 דולר.

סוני גם הודיעה כי תשתף פעולה בהליך הדיגיטציה של ספריות ציבוריות ברחבי ארה"ב. דגמי המכשיר החדשים מותאמים לפורמטים המשמשים מאגרי ספרים אלקטרוניים, כך שלקוחות המכשיר יוכלו ליהנות מאוספים אלה בחינם.

בניגוד לקינדל של אמזון, שבאמצעותו אפשר להתחבר לרשת הסלולרית של חברת Nextel, המכשירים החדשים של סוני אינם בעלי חיבור אלחוטי לרשת. למרות זאת, המהלך של סוני, שמאמינה כי המכשיר יהפוך למוצר צריכה יומיומי, הוא רמז לכך שהיא מתכננת להתחרות בהגמוניה של הקינדל בשוק קוראי הספרים האלקטרוניים.

בחודש שעבר הודיעה סוני כי תאפשר גישה ליותר ממיליון כותרים חינמיים באמצעות חנות הספרים המקוונת שלה, כחלק מהפרויקט של גוגל, שתעביר לפורמט דיגיטלי מיליוני ספרים שזכויות היוצרים עליהם נחשבים לציבוריים.