UBS מאמינים בישראל ורואים סימנים ברורים להתאוששות ברבעון השלישי

תחזית הצמיחה לכלכלה הישראלית נותרת גבוהה מהקונצנזוס ומצביעה על ירידה של 0.8% ב-2009 וצמיחה של 2.7% ב-2010 ■ מעודדים מהאינדקטורים הכלכליים שמגיעים מישראל שהצביעו על עלייה חדה ביוני

ריינהארד קלאוס, כלכלן ראשי וראש דסק שווקים מתעוררים ביו.בי.אס העולמית, מעודד מהאינדקטורים הכלכליים שמגיעים מישראל שהצביעו על עלייה חדה ביוני, אשר מחזקים את אמונו כי הפעילות הכלכלית בישראל תראה סימנים ברורים של התאוששות במהלך הרבעון השלישי של 2009.

על כן ממשיכים ב-UBS להאמין בהתאוששות מוקדמת יחסית של הפעילות הכלכלית בישראל ביחס למרבית אלו שבוחנים את מצבה, ובראשם בנק ישראל שעדיין נראה מודאג יחסית ביחס לתחזית הגדילה.

כל המרכיבים את המדד הצביעו על שיפור ביוני והקפיצו את מדד ה-Deffusion של UBS לרמה המקסימלית העומדת על 6, מה שמהווה סימן מעודד. הפעם האחרונה שהמדד הגיע לשיא דומה היתה ביוני 2007.

ב-UBS חוזרים על תחזית הצמיחה הגבוהה יותר מן הקונצנזוס. בסה"כ הנתונים החדשים חיזקו את הביטחון של קלאוס שהכלכלה הישראלית תשוב לצמיחה חיובית כבר ברבעון השלישי, לאחר רבעון ראשון חלש וכניראה חלש עוד יותר ברבעון השני. תחזית הצמיחה של UBS לכלכלה הישראלית נותרת גבוהה מהקונצנזוס ועומדת על ירידה של 0.8% בשנת 2009 וצמיחה של 2.7% ב-2010. זאת כאשר הקונצנזוס של האנליסטים בשוק עומד על ירידה בתוצר בשיעור של 1.2% ב-2009 וצמיחה של 1.6% ב-2010. תחזית בנק ישראל הינה ירידה של 1.5% השנה וצמיחה של 1% בשנה הבאה.

בהשוואה למדינות אחרות ב-EMEA הכלכלה הישראלית סובלת פחות מהאחרות מבעיות מבניות. ב-UBS מאמינים כי הדבר יעזור לישראל להתאושש מהר יחסית כאשר הכלכלה העולמית בכלל והאמריקנית בפרט תתאושש.