מתנתקים מהחוטים: השוואה בין מדפסות משולבות אלחוטיות

אחד המוצרים המבוקשים לקראת שנת הלימודים הוא מדפסות המשלבות פקס, מכונת צילום וסורק ■ "גלובס" בדק 3 מדפסות משולבות אלחוטיות - ומצא כי לקסמרק, הזולה מביניהן, מספקת את התמורה הטובה ביותר

בשנה האחרונה נכנסה לשוק קטגוריה חדשה של מדפסות משולבות שכוללות גם יכולות אלחוטיות, המאפשרות להציב את המדפסת בכל מקום שתרצו בבית ולחסוך מקום על שולחן העבודה. מלבד זאת, החיבור הפועל על רשת האינטרנט האלחוטית הביתית מאפשר למספר מחשבים להדפיס מאותה מדפסת, מבלי שתצטרכו להסתבך בהגדרות של חיבור מדפסת חוטית לרשת האלחוטית בבית.

העלויות של מדפסות אלחוטיות גבוהות יותר והן מתחילות מ-600 שקל, אולם מדובר בשדרוג שבהחלט יכול לעזור למשתמשים שרוצים להשתחרר מכבלי החוטים. "אין נהירה גדולה למדפסות האלחוטיות כי המחיר יקר יותר ביחס למדפסות רגילות, אך הפער מצטמצם ומגיעים עכשיו יותר דגמים", אומר עדי ארנסט, מנהל תחום טכנולוגיה באופיס דיפו.

לדברי ארנסט, המותג המוביל בשוק המדפסות בישראל הוא HP, כאשר הוא תופס יותר מ-50% מהשוק. במקום השני - Brother וקנון ואחריהם אפסון ולקסמרק. "בעקבות החזרה ללימודים, בחודש אוגוסט נרשמת עלייה של 30% במכירת מדפסות", מציין ארנסט.

נציין, כי ההשוואה התמקדה ביכולות החיבור האלחוטיות ובקלות ההתקנה, מאחר שב-3 המדפסות הסריקה והצילום התאפשרו בקלות.

לקסמרק, דגם X6675: חוויית התקנה טובה והדפסה מהירה

1

בלקסמרק מעדיפים לתת לקהל הישראלי את חוויית ההתקנה בעברית. ה-X6675 כוללת חוברות הוראות, מדבקות לכפתורים וגם תוכנת התקנה בעברית שעוזרת לעבור את התהליך הארוך כמעט בקלות. למה כמעט בקלות? כי לאחר שסיימנו להתקין את המכונה המשולבת הזו, העברית בדפים יצאה הפוכה ונאלצנו להתקשר לחברה כדי לגלות שיש הגדרה שצריך לשנות במערכת ההפעלה ויסטה של מיקרוסופט. חבל שהיבואן שיודע על הבעיה הזו, לא טורח לעדכן את הלקוחות לגביה במקום ברור בחוברת ההוראות.

ההתקנה האלחוטית כאן פשוטה מאוד ומהר מאוד מדפיסים מסמכים ארוכים ללא חוטים מהמחשב הנייד. ה-X6675 כוללת גם סורק, פקס וצילום מסמכים. ההדפסה עצמה היתה מהירה.

עיצוב המדפסת מעט גדול ואפור, מה שלא ישפר לכם את מראה חדר העבודה.

חסרון של המדפסת הוא ש-4 ראשי הדיו אינם נפרדים - ראש דיו שחור עולה 120 שקל. וראש צבע (אדום, כחול וצהוב יחד) עולה 130 שקל.

בשורה התחתונה: המחיר של הלקסמרק הוא הזול מבין המדפסות שנבדקו והוא נותן את התמורה הטובה ביותר.

מאפיינים:

- המכשיר כולל: מדפסת, סורק, פקס ומכונת צילום

- מסך צבעוני: אין

- כניסה לכרטיסי זיכרון: יש

- ראשי דיו: שני ראשי דיו

HP, דגם OfficeJet 6500 Wireless: חיבור אלחוטי מצוין ולוק משודרג

2

החיבור הראשוני של המדפסת של HP מדגם 6500 למחשב פשוט והוא כולל ממשק בעברית, כאשר במהלך ההתקנה היחסית ארוכה, צריך לחבר את המדפסת עם כבל USB למחשב לצורך זיהוי ראשוני. (הכבל מגיע בתוך הערכה). מלבד ממשק התקנה בעברית, HP השקיעו במדפסת הזו בגיור של הכפתורים באמצעות מדבקה, אבל חבל שהם לא טרחו לגייר גם את ממשק המכשיר.

הדגם הזה כולל סורק, פקס ומכונת צילום. זמן ההדפסה הראשוני של עמוד היה יחסית ארוך (כאשר המדפסת היתה במצב Stand By), אבל בסך הכול, ה-6500 הוציאה את העמודים במהירות. כמו כן, המדפסת ידעה להדפיס על שני צדי העמוד בצורה אוטומטית.

גולת הכותרת של המדפסת היא החיבור האלחוטי, שעושה עבודה מצוינת ומאפשר להדפיס בקלות את המסמכים בכל מקום בבית. כמו כן, העיצוב של ה-6500 שחור מבריק, ומעניק למדפסת לוק מיוחד, שמאפשר למקם אותה במקום מרכזי בחדר העבודה, מבלי שנצטרך לחפש מקומות להחביא אותה.

המדפסת כוללת 4 ראשי דיו נפרדים, אחד לכל צבע, כך שניתן לקנות רק את ראש הדיו של הצבע שנגמר לכם (65 שקל לכל ראש צבע ו-150 שקל לראש שחור).

השורה התחתונה: לא המדפסת הכי יקרה שבדקנו אך מדובר במדפסת רצינית, בעלת חיבור אלחוטי מצוין.

מאפיינים:

- המכשיר כולל: מדפסת, סורק, פקס ומכונת צילום

- מסך צבעוני: אין

- כניסה לכרטיס זיכרון: יש

- ראשי דיו: 4 נפרדים

Brother, דגם MFC490CW: כוללת מסך קטן ולא איכותי, החיבור האלחוטי לא פעל

3

המדפסת המשולבת של Brother (כוללת פקס, סורק ומכונת צילום) היא היקרה מבין המדפסות המשולבות שנבדקו. היא כוללת חיבור אלחוטי וגם מסך LCD בגודל 3.3 אינץ' באיכות גרועה, המאפשר לכם להשתמש בתפריטי המכשיר בנוחות יחסית. כמו כן, ה-MFC490CW כוללת כניסות לכרטיסי זיכרון ו-USB, כך שניתן לראות את התמונות ישירות מהמדפסת ולהדפיס אותן ללא צורך בחיבור למחשב.

Brother לא השקיעו כאן בתוכנת התקנה בעברית, אלא בחוברת בשפת האם שלנו. הכפתורים והממשק של המדפסת הם באנגלית וחבל שבחברה לא הראו קצת רצון או מאמץ להוסיף מדבקות לכפתורים בשפה העברית, מלבד השפות שכבר מצורפות לכאן.

המדפסת של Brother היא קטנה יחסית והיא מאפשרת תיאורטית למקם אותה בתוך הארון ללא בעיה, בזכות החיבור האלחוטי שאמור לתקשר עם המחשב. הבעיה היחידה היא שלא הצלחנו לבצע חיבור אלחוטי עם המחשב, כך שזנחנו את היכולת הזו ועברנו לכבל USB. גם המדפסת הזו עובדת עם 4 ראשי דיו נפרדים, כאשר כל ראש צבע עולה 85 שקל וראש שחור עולה 150 שקל.

בשורה התחתונה: המכונה היקרה ביותר, אך ניתן לשלם מעט פחות ולקבל תמורה דומה ממדפסות אחרות.

מאפיינים:

- המכשיר כולל: מדפסת, סורק, פקס ומכונת צילום

- מסך צבעוני: יש

- כניסה לכרטיסי זיכרון: יש

- ראשי דיו: 4 נפרדים

5 טיפים להדפסה חסכונית וידידותית לסביבה

מאת נועם אזוגי, מנהל תחום מדפסות רחבות באפסון:

רובנו מדפיסים הרבה מאוד מסמכים במהלך חיינו. עצים רבים נכרתים, ודיו רב ויקר נשפך על דפים. אבל הבזבוז העצום הזה לא חייב להימשך: ניתן בהחלט להדפיס וגם לחסוך כסף.

* בחרו מדפסת המתאימה לצרכים שלכם - האם מדובר במשרד המדפיס מסמכים, או במדפסת של ילד, המדפיסה תמונות וציורים? חשוב לבחון את צריכת החשמל של המדפסת בזמן עבודה ובזמן "השינה" שלה.

* בדקו את המחסניות - ישנן מדפסות בעלות מחסניות דיו נפרדות לכל צבע, המאפשרות לרכוש רק את הצבע שאזל, ולא את כל החבילה.

* נצלו את הדף - יש כיום מדפסות שיודעות להדפיס משני צדי הדף. גם במדפסות רגילות ניתן להדפיס משני צידי הדף על-ידי שינוי הגדרות ההדפסה במערכת ההפעלה.

* לפעמים הגודל לא קובע - ניתן להדפיס גם מספר עמודים על דף אחד. בהגדרות ההדפסה בוחרים להדפיס שני דפים, 4 דפים או אפילו יותר על דף אחד - וכך חוסכים במקום.

* שימו לב למצב ההדפסה - מסמכים ניתן להדפיס במצבי הדפסה חסכוניים, כמו "דראפט" או "טקסט" שהן חסכוניות יותר בדיו, מאשר במצב "פוטו" או "בסט פוטו", שגוזלות יותר דיו, אך איכותיות יותר.