HP מספקת הסחורה: עקפה התחזיות ושיגרה מסרים מעודדים

החברה אמנם לא צמחה ברבעון הפיסקאלי השלישי, אך היא הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים ולספק תחזיות מעודדות להמשך ■ המנכ"ל מארק הרד: "העסקים מתייצבים"

זה כבר הפך לאופנה בעונת הדו"חות הכספיים הנוכחית בוול סטריט: HP , חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם במונחי הכנסות, דיווחה הלילה (ג') על תוצאות הרבעון הפיסקאלי השלישי שלה לשנת הכספים 2009, וגם היא עברה את תחזיות האנליסטים בשוק וסיפקה תחזיות מעודדות לרבעון הרביעי.

החברה הרוויחה 2.2 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי השלישי, עלייה של 1% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-91 סנט, בעוד שבשוק ציפו לרווח של 90 סנט למניה. בשורה העליונה, הכנסות החברה ירדו ב-2% ל-27.5 מיליארד דולר, אולם ההכנסות עקפו במעט את התחזיות שעמדו על 27.2 מיליארד דולר.

במבט קדימה, HP צופה רווח נקי של 1.12 דולר למניה ברבעון הפיסקאלי הרביעי. מדובר בתחזית חזקה שכן האנליסטים בשוק ציפו ל-1.07 דולר למניה בלבד. החברה צופה צמיחה של 8% בהכנסות ברבעון הפיסקאלי הרביעי, לרמה של 29.6 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות המוקדמות. באשר לשנת הכספים 2009, HP מעריכה כי הרווח הנקי יסתכם ב-3.76-3.88 דולר למניה - מעל התחזיות שעמדו על 3.75 דולר למניה.

בוול סטריט ציפו לדבר אחד מרכזי בדו"ח של HP - התייחסות של ההנהלה שתאותת על נקודת מפנה בעסקיה נוכח ההתאוששות הכלכלית. מנכ"ל החברה, מארק הרד, לא אכזב ואמר כי "העסקים מתייצבים ואנו בטוחים כי HP תרוויח במהרה מההתאוששות הכלכלית ותמשיך להציג ביצועים טובים".

סעיף חשוב נוסף בדו"ח הוא עסקי החברה בסין, שם היא רשמה צמיחה דו-ספרתית וסיפקה את המשקיעים. הכנסות החברה ביבשות אמריקה צמחו ב-8% ל-12.6 מיליארד דולר, ירידה של 12% בהכנסות נרשמה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, והן הסתכמו ב-9.9 מיליארד דולר. באסיה נרשמה ירידה של 4% בהכנסות ל-5 מיליארד דולר.

ההכנסות משירותי מחשוב זינקו ב-93% ל-8.5 מיליארד דולר, בעיקר בשל רכישת EDS. ההכנסות מרישיונות תוכנה ירדו ב-22% ל-847 מיליון דולר וההכנסות ממכירת מדפסות ירדו ב-20% ל-5.7 מיליארד דולר. החברה ייצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 3.9 מיליארד דולר, כאשר מלאי החברה ירד ל-5.9 מיליארד דולר מ-7.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל.