אילו אביזרים נלווים אפשר לקנות כתוספת ל-iPhone - וכמה זה עולה?

ה-iPhone צפוי להגיע לישראל בחודש אוקטובר, והמשווקים יוצאים מנקודת הנחה שקהל היעד שלו צפוי לרכוש 4-5 אביזרים נלווים למכשיר ■ "גלובס" בדק מה אפשר לקנות כתוספת לטלפון הנחשק - וכמה זה עולה

"אנחנו מגדילים עכשיו מלאים של אביזרים, כמו נרתיקים, אוזניות ועמדות עגינה ל-iPhone, כאשר המכירות שלנו עד עכשיו עמדו בכל חודש על 100 אלף שקל רק על אביזרים מהסוג הזה", אומר רונן ברקוביץ, מנכ"ל בי קונקט, יבואנית אביזרי פיליפס בארץ, ומוסיף: "אני צופה כי מכירתו של הטלפון של אפל בישראל בצורה רשמית תגדיל את המכירות שלנו ב-70%".

גם לוג'יטק והמפיץ המקומי מעתק נערכים לבואו של ה-iPhone. עומר שליט, מנכ"ל מעתק, אומר כי הוא מאמין כי כניסת ה-iPhone באופן רשמי תביא לגידול של כ-30% במכירות של המוצרים הקשורים למכשיר בכל הקטגוריות הנלוות.

"קהל משתמשי ה-iPhone רוכש את המכשיר במידה רבה בשל המגוון המיוחד של אפליקציות המולטימדיה והבידור של המכשיר", אומר עומרי לוין, מנכ"ל פיליפס ישראל, "על מנת להעצים את ההנאה מאפליקציות אלה ולהרחיב את טווח השימוש במכשיר, הם רוכשים שלל אביזרים התומכים בו. לדוגמה, על מנת לחלוק את הקבצים המוזיקליים שעל הטלפון עם בני הבית הנוספים וליהנות מהם באופן ציבורי (בניגוד להאזנה אישית עם האזנייה בלבד) יכול משתמש ה-iPhone להניח את המכשיר על תחנת עגינה מיוחדת וליהנות מהמוזיקה המושמעת בחלל החדר ממש כאילו היא מנוגנת על מערכת סלונית".

לוין מסביר שהצלחת האביזרים בארץ ובעולם מגיעה בעיקר בגלל קהל היעד של הטלפון, המוגדר כ"מאמץ ראשוני". "קהל זה מאופיין בכך שהוא נוטה למקסם את חוויית השימוש שלו ממכשירים טכנולוגיים אותם הוא רוכש ועל כן לא יהסס לאמץ אביזרים משלימים לטובת העצמת חוויית השימוש". לדברי לוין, "לקוח iPhone מחזיק בממוצע בין 4 ל-5 אביזרים ייעודיים".

תחנות עגינה 11

פיליפס מציעה תחנת עגינה מדגם DC250 המגיעה עם רמקולים המספקים סראונד וגם מגבר בס משולב. המערכת הזו כוללת גם יציאת RCA ומרכיב לחיבור ה-iPhone לטלוויזיה, לצפייה בכל הסרטים המאוחסנים בו. המחיר: 1,290 שקל.

גם לוג'יטק מציעה לחובבי המוזיקה לחלוק את כל השירים מה-iPhone עם בני המשפחה ועם החברים בדרכים. מעמד S315i מציע האזנה במשך 20 שעות באמצעות הסוללה הפנימית שלו, כאשר הוא כולל אפשרות להטעין את הטלפון בו זמנית. המעמד מגיע בעיצוב דק בעובי של פחות מ-3 ס"מ. המחיר: 700 שקל (יהיה זמין אחרי החגים).

מי שמעוניין להקשיב למוזיקה, אבל עדיין להיות מחובר גם ליכולות הטלפון של ה-iPhone, חברת iHome מציעה תחנת עגינה בשם IP47 המשמשת גם כרמקולים להאזנה למוזיקה וגם כדיבורית לכל דבר, כולל חיוג מהמוצר עצמו וביצוע שיחות ועידה. בנוסף, המכשיר מאפשר גם להאזין למוזיקה דרך תקשורת בלוטות' או לבצע את השיחות באותה צורה נטולת חוטים. מחיר: 1,000 שקל. להשיג בחנות idigital.

מטענים וסוללת גיבוי

22

אחת הבעיות הקריטיות במכשירי ה-iPhone, וכמעט בכל טלפון מגע אחר, היא הסוללה - שלא מצליחה לספק 24 שעות של עבודה נטולת הטענה. בפיליפס מתכננים למכור בישראל (החל מאוקטובר) את סוללות הגיבוי שלהם, מדגם DLM 52526. הסוללה, הנצמדת לטלפון, מסוגלת על-פי החברה לספק למכשיר זמן עבודה כפול מהזמן הרגיל שלו. המחיר: 300 שקל.

עוד חברה המציעה מטען גיבוי ל-iPhone היא mophie, המאפשרת באמצעותו לקבל עוד 8 שעות עבודה. בניגוד לדגם של פיליפס, המטען הזה נראה כמו נרתיק המתלבש על הטלפון. המחיר: 445 שקל. המוצר נמכר בחנות של iDigital בקניון רמת-אביב.

ידית משחק לקונסולה

ידיות

חובבי המשחקים בוודאי מבלים שעות ארוכות של משחק באמצעות ה-iPhone שלהם, אבל הבעיה היא שחוויית המשחק עם מכשיר טלפון לא דומה בנוחות שלה להחזקה של ידית משחק של קונסולה. ה-Marware Game Grip מנסה לספק את החוויה הזו באמצעות שתי ידיות סיליקון עליהן מתלבש הטלפון. התוצאה - ה-iPhone הופך למעיין ידית משחק, המאפשרת לכם להרגיש כאילו משחקים בפלייסטיישן. מחיר: 230 שקל. ניתן להשיג ב-www.itel.co.il.

רמקולים, רדיו ושעון מעורר 44

ללוג'יטק יש גם מערכת רמקולים הכוללת רדיו ושעון מעורר. דגם Pure-Fi Dream כולל טכנולוגיית זיהוי תנועה. כדי להאיר את כפתורי השליטה והבקרה בחדר חשוך צריך פשוט להעביר את היד מעל למערכת הרמקולים. בצורה כזו אפשר למשל לכוון את השעון המעורר ללא צורך להדליק את האור בחדר. התאורה מתעמעמת אוטומטית לאחר מכן. טכנולוגיית זיהוי התנועה גם מאפשרת להפעיל את ה"נודניק" של שעון המעורר. במקום לחפש את השעון מתוך שינה וללחוץ על כפתור, אפשר פשוט להעביר את היד מעל למערכת, על מנת לזכות בכמה דקות נוספות של שינה. מחיר: כ-1,500 שקל (ישווק החל מאוקטובר).

מנשא למים

55

הטלפון הסלולרי הולך איתנו היום לכל מקום, לעבודה, לחדר השינה וגם לפעילויות ספורט. אולם, הבעיה היחידה היא שכמעט כל הטלפונים היום לא מסוגלים לעבוד תחת מים. חברת H20 מצאה פתרון לבעיה הזו למשתמשי ה-iPhone - מנשא עמיד למים, המאפשר להמשיך להאזין למוזיקה בזמן שחייה.

המנשא כולל נעילה אטומה למים עד לעומק של 3.6 מטר, חלון שקוף עמיד למים, המאפשר תפעול במגע של פעולות הטלפון וגם מחבר אטום למים לאוזניות.

מחיר: 700 שקל (כולל אוזניות). להשיג בחנות של iDigital.