eBay מכרה 65% מסקייפ לפי שווי חברה של 2.75 מיליארד ד'

(עדכון) תקבל מקבצת המשקיעים הפרטיים סך של 1.9 מיליארד דולר במזומן ואג"ח בסך של 125 מיליון דולר ■ eBay רכשה את סקייפ ב-2005 במחיר כולל שהסתכם ב-3.1 מיליארד דולר, בעסקה שמוערכת מהגרועות שנחתמו בעשור האחרון

ענקית המכירות המקוונות eBay הודיעה כי היא חתמה על חוזה מחייב למכירת 65% מחטיבת ה-VoIP הפופולרית שלה, סקייפ לקבוצה של משקיעים פרטיים בתמורה לכ-2 מיליארד ד'. שווי החברה על פי העסקה העסקה מסתכם ב-2.75 מיליארד דולר. בהודעה שפרסמה החברה דווח כי קבוצת משקיעים בהובלת סילבר לייק ואשר כוללת גם קרנות מדדיות, חב' אנדרסן הורוביץ וקרנות הפנסיה של קנדה.

על פי תנאי העסקה תקבל eBay כ-1.9 מיליארד דולר במזומן ו-Note בעבור 125 מיליון דולר נוספים. eBay תמשיך להחזיק נתח של 35% במניות של סקייפ. העסקה צפויה להסגר במהלך הרבעון הרביעי של השנה. קייפ, . כך מדווח ה"ניו יורק טיימס", המצטט שני מקורבים לחברה.

בחודש שעבר, נציין, eBay ניהלה מגעים עם גוגל למכירת סקייפ, אך הצדדים לא הגיעו לסיכום.

eBay רכשה את סקייפ ב-2005 במחיר כולל שהסתכם ב-3.1 מיליארד דולר. eBay גברה על הצעותיהן של ענקיות אחרות כמו גוגל ויאהו, בעסקה שבמבט לאחור, מוערכת ע"י רבים כעסקת הטכנולוגיה מהגרועות שנחתמו בעשור האחרון. eBay מחקה לאחר הרכישה כ-900 מיליון דולר בגין ירידת ערך של סקייפ, לאחר שהתברר לה שפעילותה לא מתאימה לעסקי הליבה של eBay בזירת הקניות המקוונת.