בנק דיסקונט הגיש בקשה לעיקול נגד בעלי רשת האופנה RG512

טוען כי חנויות הרשת בקניון לב חדרה ובמרכז ביג בנצרת-עילית נסגרו, וכי והחנויות בקניון סינמול ברחוב ההסתדרות בחיפה ובקניון מלחה בירושלים הן על סף סגירה

בנק דיסקונט הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 5.5 מיליון שקל ובקשה למתן צו עיקול זמני נגד מאיר לוי מנס-ציונה ואיתן ליליאן מאשדוד, המפעילים את רשת החנויות לאופנת גברים RG512.

כפי שפורסם ב"גלובס", אנשי העסקים ובעלי השליטה בחברת מנופים פיננסים, ג'קי בן-זקן ו אברהם נניקשווילי, רכשו באופן פרטי את מלוא השליטה ברשת חנויות האופנה סקטור תמורת 20 מיליון שקל. במקביל חזרו בהם השניים מעסקת רכישת 50% מחברת כריזמה מידי איתן ליליאן ומאיר לוי.

זמן קצר לאחר מכן סיפר בן-זקן כי בכוונתו להביא את שחקן הכדורגל יוסי בניון כפרזנטור של סקטור, ואף לשווק ליין מוצרי ספורט על שמו.

בתביעה, שהוגשה בסדר דין מקוצר, טוען הבנק כי הנתבעים ערבו כלפיו לחובותיה של חברת "כריזמה איתן את מאיר ייבוא ושיווק" מאשדוד, הנמנית על החברות שבאמצעותם ניהלו את עסקיהם הכלכליים בענף ההלבשה וההנעלה.

לדברי הבנק, הנתבעים הפעילו רשת חנויות של כ-20 סניפים ברחבי הארץ תחת השם המסחרי "סקטור טאון", המשווקת מותגי ספורט מובילים כמו נייקי, אדידס, פומה ואחרים. הרשת נקלעה לקשיים כלכליים, ולמיטב ידיעת הבנק נרכשה על-ידי אנשי העסקים ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי.

בנוסף מפעילים הנתבעים רשת חנויות לאופנת גברים הפועלת תחת השם המסחרי RG512, באמצעות חברת "לידן קמעונאות לישראל", אשר נקלעה לאחרונה לקשיים כלכליים.

עוד ציין הבנק בבקשת העיקול כי חנויות הרשת בקניון לב חדרה ובמרכז ביג בנצרת-עילית נסגרו; וכי החנויות בקניון סינמול ברחוב ההסתדרות בחיפה ובקניון מלחה בירושלים הן על סף סגירה.

הבנק טוען כי החנויות המופעלות באמצעות "לידן קמעונאות לישראל" הן בתהליכי סגירה, וכי יש להיעתר לבקשתו למתן צו עיקול זמני על נכסי הנתבעים, מאחר שגובה חובם של הנתבעים מחד, ומצבם הכלכלי מאידך, מהווים אינדיקציה ממשית להכבדה על ביצוע פסק הדין לכשייפסק. לפי התביעה, לאור מצבם הכלכלי של הנתבעים והתמוטטות עסקיהם, יקשה על הבנק לקיים את פסק הדין לכשיינתן ולגבות את חובו מהנתבעים.

התביעה הוגשה בסדר דין מקוצר, והנתבעים טרם הגישו בקשת רשות להתגונן. (תא 1931/09).