Nav N Go תובעת אתרים שמציעים להורדה תוכנת מפות ישראל חינמית ל-iPhone

מפתחת תוכנת הניווט הישראלית iGO למכשיר ה-iPhone הגישה תביעה בסך מיליון שקל בגין הפרת זכויותיה נגד בעלי אתרי האינטרנט sources.co.il ו-sourcesil

חברת Nav N Go, מפתחת תוכנת הניווט הישראלית iGO למכשיר ה-iPhone, הגישה ביום ה' לבית המשפט המחוזי מרכז תביעה בסך מיליון שקל בגין הפרת זכויותיה, נגד בעלי אתרי האינטרנט sources.co.il ו-sourcesil וכנגד מנהלי אתרים אלה.

לאחר הגשת התביעה הורידו הנתבעים את האתרים מהאוויר ורשמו בהם הודעה לקונית, לפיה "האתר סגור עקב בירור משפטי".

בתביעה טוענת Nav N Go כי בעלי ומנהלי האתרים הפרו את זכויותיה בגירסת תוכנת הניווט iGO המיועדת למכשיר ה-iPhone, וכי האתרים עודדו להפר את זכויות החברה באמצעות הפצת קישורים להורדת תוכנת הניווט באמצעות רשת האינטרנט.

במסגרת התביעה דורשת החברה להוציא צווים נגד בעלי ומנהלי האתרים להפסקת פעולותיהם: שיעתוק, שכפול והפצה לקישורים לקובצי תוכנת הניווט שלה.

עד כה הוציאה Nav N Go גירסאות של iGO ל-iPhone של מפות צפון אמריקה ושל אירופה. על-פי כתב התביעה, החברה עצמה טרם שיחררה את גירסתה למפות ישראל, אולם הנתבעים מפיצים את גירסת המפות של אירופה הכוללות את ישראל.

"זה מאבק שאנו מנהלים נגד מפרי זכויות בתוכנת iGO, אשר במסגרתו הוגשו בשנים האחרונות תביעות שכולן הסתיימו בפיצויים - בין אם בפסקי דין ובין אם בהסדרי פשרה", אומר דודי וירניק, נשיא Nav N Go. "אין כיום קובץ חוקי של מפת ישראל עבור ה-iPhone. מדובר בגירסה לא חוקית, שאין בה הפרדה בין שטחי ישראל והרשות הפלסטינית".

אלברט ארונוב, בעלי sources.co.il ו-sourcesil, מסר: "אנחנו אתר ללא כוונת רווח. עדיין לא קראנו את כתב התביעה, ואנחנו חושבים שמנסים 'לתפור' לנו תיק". (ת.א. 09-09-10695).