זכיינית מיס לגוט הגישה הצעה לרכישת רשת האופנה אירית

אופנת "לה סטרגה", המייצגת את מיס לגוט, הגישה הצעה הגבוהה ב-30% מהצעתו של איש העסקים אריה כהן, ומבקשת מביהמ"ש לאפשר לה לבצע התמחרות - למרות שהמפרק כבר הגיש את הצעת כהן לאישור ביהמ"ש

בעקבות פנייתו של המפרק הזמני ברשת האופנה אירית ליין (IRIT) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לאשר לו למכור את פעילותה של הרשת תמורת מיליון שקל לאריה כהן, איש עסקים יהודי המתגורר באנגליה - פנתה אופנת "לה סטרגה", זכיינית רשת האופנה העולמית מיס לגוט וקונצרן ווי, לבית המשפט בבקשה לקיים התמחרות בינה לבין כהן לרכישת פעילות רשת האופנה אירית ליין. מיס לגוט היא רשת אופנה עולמית לאופנה המונה כ-3,000 חנויות ברחבי העולם.

אופנת "לה סטרגה" הודיעה למפרק הזמני, רו"ח אלי שפלר, כי היא מעוניינת לרכוש את פעילותה של אירית ליין תמורת 1.3 מיליון שקל - סכום הגבוה ב-30% מהצעתו של אריה כהן; זאת למרות שהמפרק כבר ביקש את אישור בית המשפט להצעתו של כהן.

המפרק הזמני הודיע לאופנת "לה סטרגה" כי הוא מנוע מלנהל עימה משא-ומתן, הואיל והוגשה על-ידי אישור המכירה לכהן, וכן נוכח העובדה שטרם המציאה לו ערבות בנקאית.

אופנת לה סטרגה טוענת בתגובה כי בעקבות כך דאגה להמציא לידי המפרק ערבות בנקאית בגובה 10% מסכום הצעתה. מאחר וששתכנעה בעקבות שיחה עם המפרק כי הלה מנוע מלנהל עימה משא-ומתן, היא פנתה לבית המשפט בבקשה לקיים התמחרות בינה לבין כהן.

לדברי נציגי אופנת "לה סטרגה", החברה מוכנה לחתום על הצעה בלתי חוזרת לרכישת פעילות אירית ליין, והצעתה תורמת משמעותית לקופת הפירוק, ועל כן יש לערוך את ההתמחרות.

במקביל הודיע המפרק הזמני כי אריה כהן תיקן את הצעתו המקורית בעקבות המגעים מול משכירי הנכסים השונים לצורך הסבת זכויות החברה בהסכמי השכירות. היות ותוצאות המגעים שהתקיימו העלו כי אין ודאות לכך שכהן יעמוד בתנאי ההסכם המקורי, לפיו היה ולא יוסבו הזכויות בלפחות 9 סניפים תעמוד לו הזכות לסגת מהצעתו - כעת תוקנה ההצעה באופן בו תעמוד לו האפשרות לסגת מהצעתו לרכישה גם במקרה בו לא תתאפשר הסבה של זכויות בלפחות 4 סניפים (במקום 9 סניפים) מתוך 14 סניפי הרשת.

השופטת ורדה אלשיך ביקשה לקבל את תגובת כונס הנכסים הרשמי של אירית ליין לבקשה של אופנת "לה סטרגה" לקיים התמחרות בינה לבין אריה כהן.

אירית מוחזקת בידי חברת ניו אימג' השקעות (33%) ורשת האופנה ג'אמפ (67%), שביקשה גם היא הקפאת הליכים. לרשת 24 סניפים, מהם 16 מופעלים ישירות על-ידה והיתר על-ידי זכיינים. ברשת מועסקים 139 עובדים, בהם 35 עובדים המועסקים על-ידי הזכיינים.

בפנייתה לבית המשפט, באמצעות עוה"ד עמית לדרמן ואביתר קרמר, טענה הרשת כי החוב הגדול ביותר שלה - 19 מיליון שקל - הוא לבעלי מניותיה, מהם 16 מיליון שקל לרשת ג'אמפ. כן היא חייבת 2.4 מיליון שקל לבנק לאומי, בנוסף לערבויות בסך 1.1 מיליון שקל. לנושים הלא מובטחים (ספקים) היא חייבת 4.8 מיליון שקל. לנושים בדין קדימה (עובדים, שכירות ורשויות המס) היא חייבת 2.1 מיליון שקל. (פש"ר 2534/09).