גלובוס גרופ יפתחו קולנוע חדש בבנייני האומה בירושלים

זאת בהשקעה של כמיליון דולר ■ הקולנוע ייפתח ביום חמישי הקרוב, חודשיים לפני סגירת הקולנוע בקניון מלחה בירושלים שמפונה לטובת סניף H&M

כחודשיים לאחר שפורסם כי רשת גלובוס גרופ תפנה את בתי-הקולנוע שלה ממשכנם בקניון עזריאלי בתל-אביב לטובת סניף מושקע של H&M תמורת פיצוי של 4 מיליון דולר, נמשך מסע הפרידה של בתי-הקולנוע מהקניונים: בתי-הקולנוע של גלובוס גרופ מקניון מלחה בירושלים יעתיקו את מקומם לבנייני האומה בעיר.

הקולנוע החדש בבנייני האומה ייקרא "גלובוס גרופ בנייני האומה" ויכלול 4 אולמות קולנוע מתקדמים, ציוד סאונד והקרנה משוכלל ומקרן המאפשר צפייה בסרטי תלת-מימד.

ישמש גם לכנסים

על-פי "גלובוס גרופ", ההשקעה בפתיחת הקולנוע תעמוד על כמיליון דולר. מתחם הקולנוע ייפתח ביום חמישי הקרוב (חודשיים לפני שייסגרו הקולנועים בקניון מלחה), והסרט הראשון שיוקרן בו הוא "ממזרים חסרי כבוד", סרטו החדש של הבמאי קוונטין טרנטינו, המבקר כעת בארץ לצורך קידומו של הסרט.

במתחם הקולנוע החדש בבנייני האומה ייפתח בית-קפה בשם "קפה מהסרטים", שישמש גם את צופי הקולנוע וגם את המבקרים במרכז הקונגרסים הבינלאומי.

אחת המטרות בפתיחת בית-הקולנוע במתחם היא שהאולמות יעמדו לשירותם של באי הכנסים והירידים המתקיימים במרכז כדרך קבע.

מרכז תרבותי בירושלים

מירה אלטמן, מנכ"ל בנייני האומה, מסרה כי "בנייני האומה, כמרכז תרבות ובילוי המציע תמהיל של כנסים וירידים, הופעות ותערוכות, הינו המקום הטבעי ביותר לפתיחתו של בית-הקולנוע המרכזי של ירושלים. אני משוכנעת כי נגישותו של המקום, הרמה הגבוהה של האולמות, סרטי האיכות מחו"ל ומהארץ בהפצת גלובוס גרופ, בשילוב שאר אירועי התרבות המתקיימים במקום - יהפכו את בנייני האומה למרכז חוויית התרבות המוביל בירושלים".