פציעה ששווה 125 אלף דולר

ניו יורק ג'טס, שלא דיווחה ל-NFL על פציעה של הקווטרבק ברט פארב בעונה שעברה, נקנסה על-ידי הנהלת הליגה ב-125 אלף דולר ■ ומי הפיל את הקבוצה בפח? פארב עצמו, שסיפר על הפציעה לתקשורת

כדי למנוע מצב של פציעות חמורות, קבעה הנהלת ה-NFL חוק לפיו חייבת קבוצה לדווח במידה ואחד השחקנים שלה נפצע, לא משנה מהי חומרת הפציעה. ברגע ששחקן מדווח כפצוע, הוא נכנס אוטומטית לרשימת "פצועים" לתקופה של מספר ימים. בשנים האחרונות נאבקת הליגה בתופעה של "הסתרת פציעות" על ידי קבוצות.

המקרה האחרון נחשף השבוע, כאשר ניו יורק ג'טס נקנסה בסכום של 125 אלף דולר, אחרי שהסתירה בעונה שעברה פציעה של הקווטרבק ברט פארב. מי שנאלץ לשאת בקנס היתה הקבוצה שתשלם 75 אלף דולר, ובנוסף מאמן הקבוצה בעונה שעברה אריק מניני והג'נרל-מנג'ר מייק טננבאום שישלמו כל אחד 25 אלף דולר. מי שהפיל בפח את הקבוצה היה דווקא פארב. במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר סיפר השחקן שבעונה שעברה, כשעוד שיחק במדי הג'טס, עבר בדיקה בידו בו התגלתה הפציעה. בעקבות אותה פציעה אף נאלץ פארב לעבור ניתוח.

לפי חוקי הליגה, קבוצות צריכות להעביר שלושה ימים לפני המשחק רשימה של שחקנים ומצבם הרפואי. ברשימה יש ארבע קטגוריות - רשאים לשחק, בסימן שאלה (50% סיכוי), בספק גדול (25% סיכוי לשחק), לא יכולים לשחק (0%). מבדיקה שערך העיתון USA Today עולה שבעונת 2006 עיטרו את רשימת הפצועים במהלך העונה מספר שיא של 3,733 שחקנים. אינדיאנפוליס קולטס היא הקבוצה "הפצועה ביותר" בליגה, בין השנים 2005-2007 כללה רשימת הפצועים שלה 527 שחקנים - ממוצע של 12.7 שחקנים בכל שבוע.