לא רק אפל: גם מיקרוסופט תשיק מחשב לוח שדומה לספר אלקטרוני

מדובר במוצר בשם Courier, המוגדר כיציר כלאיים בין מחשב לוח לספר אלקטרוני ■ השליטה במסכים הללו מתבצעת באמצעות מגע של האצבעות וגם באמצעות עט מגע, כך שניתן להעביר מידע ממסך אחד לשני בקלות

תקופה ארוכה, כך לפחות לפי ההערכות, חברת אפל עובדת על מחשב לוח (Tablet PC) חדש. היא עדיין לא אישרה רשמית את השמועות העקשניות, ולחגיגה מצטרפת שחקנית חדשה, מיקרוסופט .

בלוג הגאדג'טים גיזמודו חשף השבוע סרטון פרסומת למוצר בשם Courier (שליח) מבית מיקרוסופט, המוגדר כיציר כלאיים בין מחשב לוח לספר אלקטרוני, והוא כולל שני מסכים בגודל של 7 אינץ' המוצבים אחד לצד השני, כמו ספר. השליטה במסכים הללו מתבצעת באמצעות מגע של האצבעות וגם באמצעות עט מגע, כך שניתן להעביר מידע ממסך אחד לשני בקלות.

בגיזמודו טוענים שמדובר עדיין רק על אב טיפוס, והוא בשלבי פיתוח במשרדים נפרדים מאלו של מטה מיקרוסופט ברדמונד שבארה"ב. מלבד ממשק מגע, יש למכשיר יכולת נוספת - עמדת טעינה עליה פשוט מניחים את ה-Courier, בלי שצריך לחבר אותו פיזית לכבל מסוים.

זו שיטת הטענה שהחלה להיכנס למספר חברות בחודשים האחרונים, כשהחברה הראשונה שהשיקה מוצר כזה הייתה פאלם עם דגם ה-Pre שלה. יישומים נוספים שאפשר למצוא במוצר החדש הם מצלמה וגלישה אינטרנטית.

מיקרוסופט, מצידה, לא אישרה את הפרטים הנוגעים ל-Courier, אבל מספר מקומות ברשת ציינו שזהו מוצר אמיתי, ששייך לסדרה שלמה של מוצרים.

כך או כך, לא רק מיקרוסופט רוצה להיות בעולם מחשבי המגע. גם חברת HP מציגה זמן רב מחשבים המסוגלים לפעול ללא מקלדת. החברה הציגה בסוף השבוע שעבר מחשב לוח שהוא גרסה מתקדמת למסגרות התמונה הדיגיטליות, שכבר היום כוללות חיבור לאינטרנט וממשקי מגע.

דגמי DreamScreen מגיעים עם מסך מגע בגודל 10.2 אינץ' או 13.3 אינץ' ומציעים באמצעות חיבור אינטרנט אלחוטי עדכונים מרשתות חברתיות, עדכוני מזג אוויר, האזנה לתחנות רדיו אינטרנטיות, צפייה בסרטים ותצוגה של תמונות.

החיסרון הגדול בדגמים של HP הוא שהם צריכים להיות מחוברים כל הזמן לחשמל, מכיוון שאין להם סוללה פנימית. כך שהצרכן מוגבל לשימוש בהם למקום אחד בבית.