מנהל לשעבר בבואינג הודה בהעלמת מס בהיקף 2 מיליון דולר

רוברטו סיטדיני, מנהל מכירות בגמלאות שהועסק ביצרנית המטוסים בואינג, הודה כי הסתיר מיליוני דולרים בחשבונות בנקאיים בבנק השווייצרי UBS ■ העונש שייגזר עליו עשוי להגיע ל-3 שנות מאסר

מנהל מכירות בגמלאות שהועסק ביצרנית המטוסים בואינג הודה אתמול (ב') כי הסתיר קרוב ל-2 מיליון דולר בחשבונות בנקאיים בבנק השווייצרי UBS. ממשלת ארה"ב ממשיכה במאבקה באמריקנים שמסתירים כספים בחו"ל כדי להשתמט מתשלום מסים.

רוברטו סיטדיני מואשם בהגשת דו"חות מס כוזבים והימנעות מדיווח על החשבונות הבנקאיים ב-UBS. כמו כן הוא מואשם באי-דיווח על הכנסה מהחשבונות הבנקאיים - כך נמסר ממשרד המשפטים של ארה"ב.

מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי בשנת 2000 הקים סיטדיני תאגיד בהונג-קונג על בסיס הצעתו של הבנקאי השווייצרי הנסרודי שומקר, שאותו האשימה באוגוסט ממשלת ארה"ב בסיוע לאמריקנים בהסתרת נכסיהם מרשויות המס האמריקניות.

העונש שייגזר על סיטדיני עשוי להגיע ל-3 שנות מאסר, קנס בסך 250 אלף דולר וקנס אזרחי בגובה 50% מהסכום הגבוה ביותר בחשבונות הבנקאיים בתקופה שבין 2001 ל-2007. גזר דינו של סיטדיני יוקרא בינואר.

הודאתו של סיטדיני באשמה היא ההודאה השביעית עד כה במסגרת מאבקה המשפטי של ממשלת ארה"ב ו-UBS. בפברואר הגיעו ממשלת ארה"ב ו-UBS להסדר שבמסגרתו ישלם ענק הבנקאות השווייצרית לממשלת ארה"ב 780 מיליון דולר.

"רשות מס ההכנסה של ארה"ב (IRS) ממשיכה לעשות את מה שהיא הודיעה כי היא עומדת לעשות, ואנשים יטעו טעות נמהרת אם הם חושבים שהם לא ייחשפו או לא ייתבעו ברגע שהרשות תגיע אליהם", אמרה ברברה קפלן, עורכת דין במשרד עורכי הדין הניו-יורקי גרינברג טראוריג.

UBS מסר מידע על 250 חשבונות של אזרחים אמריקנים. שמותיהם של כ-150 מהם הועברו לאנשי התביעה הציבורית ברחבי ארה"ב כדי להעמידם למשפט. בהסדר נפרד שנחתם באוגוסט הסכים UBS להעביר פרטים על 4,450 חשבונות בנקאיים נוספים.