תואר בגאדג'טולוגיה: קבלו את הגאדג'טים החדשים שיקלו על חיי הסטודנטים

מחשב נייד הוא כבר חלק בלתי נפרד מהציוד של הסטודנטים, אבל יש להניח כי מרביתם לא יתנגדו גם לעט שמקליט את ההרצאות, סורק נייד שיחסוך את הצילומים ודיסק-און-קי שיגבה את החומר באופן אוטומטי

עט מקליט: SmartPen של Livescribe

עט מקליט: SmartPen של Livescribe

למרות הצלחתם של המחשבים הניידים, עדיין כלי הסיכום של השיעורים בחלק גדול מהמקרים הוא העט. השיפורים בתחום לא רבים, ונראה כי אם הדיו בעט שלכם לא נגמר או לא נמרח בתיק, לא תחליפו אותו בקרוב. בחברת Livescribe מצאו דרך לשדרג את העט: ה-SmartPen מצוייד במספר יכולות המאפשרות לו להקליט שיעורים, לסרוק רישומים ולשמש גם כדיסק-און-קי.

ב-SmartPen משולב מיקרופון המקליט את הקולות בהרצאה, כאשר מערכת אינפרה אדום סורקת לתוך הזיכרון הפנימי של העט את כל החומרים שנכתבו. חיבור ה-USB בבסיס העט, בשילוב עם תוכנה ייעודית המסופקת עימו, מאפשרים לחבר אותו לכל מחשב ולהוריד אליו את קבצי האודיו שהוקלטו וקבצי הרישומים שנסרקו. העט מגיע עם זיכרון מובנה של 1 ג'יגה, המאפשר לאחסן הקלטות של עד 100 שעות. קבצי האודיו מסונכרנים עם הטקסט, כך שתוכלו להקשיב בקלות לקטע המשויך בטקסט כאשר תלחצו עליו.

כדי להשתמש ב-SmartPen, יש לקנות מחברת ייעודית המורכבת מעשרות אלפי נקודות היוצרות רשת עבור העט לקליטת כתב-היד.

מחיר: 900 שקל לערכה הכוללת עט, חוברת ספירלה בת 200 עמוד ו-3 רפילים לדיו שחור. עלות מחברת: 50 שקל. להשיג באתר www.smartpen.co.il.

סורק נייד: Travel Scanner 100 של זירוקס

סורק נייד: Travel Scanner 100 של זירוקס

אחת הבעיות שכל סטודנט מכיר היא כמות הנייר שהוא אוסף במהלך השיעורים, החל מסילבוסים, סיכומי שיעור של אנשים אחרים ועד מאמרים. כמות הנייר שמתאספת בבית עצומה, ומהר מאוד עולה השאלה, מדוע כל הניירת הזו לא יכולה להפוך דיגיטלית. בשלב הזה, כנראה שיהיה קשה מאוד לשבת לסרוק את כמות העמודים העצומה הזו מבלי לבזבז שעות רבות.

בזירוקס מציעים את הסורק הנייד שלהם - Travel Scanner 100, המאפשר לכם לקחת אותו לכל מקום ולסרוק את כל העמודים שצריך באותו רגע.

הסורק בנוי כמו צינור קטן ושוקל 300 גרם, כך שאפשר להכניס אותו לתיק בקלות. סריקת עמוד בשחור-לבן לוקחת לדברי החברה כ-10 שניות. הבעיה היחידה עם הסורק הזה היא שחייבים לחבר אותו למחשב הנייד כדי לבצע את העברה.

מחיר: 900 שקל. להשיג ברשתות לציוד משרדי.

כרית מאווררת: Cooling Pad N100 של לוג'יטק

כרית מאווררת

כל מי שמשתמש במחשב נייד נתקל בחימום המעצבן של המחשב, כאשר יושבים איתו על הברכיים. בשוק יש פתרונות שונים של כריות, ביניהן כזו הנמכרת באיקאה, המאפשרות להניח את המחשב על הברכיים ולהימנע מהכאבים ומהחימום, אולם בלוג'יטק מציעים את ה-Cooling Pad N100, הכולל גם מאווררים, המונעים מהמחשב להתחמם ואפילו מקררים אותו מעט. הכרית של לוג'יטק מתחברת ליציאת ה-USB, כאשר לטענת החברה, צריכת החשמל שלה מינימלית. החיסרון הוא שאם תרצו לקחת אותה איתכם ללימודים, היא תתפוס יותר מקום בתיק.

מחיר: 250 שקל. להשיג בבאג ובאופיס דיפו.

גיבוי נייד: Cruzer Ultra Backup של סנדיסק

גיבוי נייד

השימוש התמידי במחשב הנייד לצורך כתיבת עבודות ושיעורי בית הופך אותו לאחד מהמכשירים יקרי הערך לסטודנט, ולאו דווקא בגלל מחיר המחשב. כתיבת עבודה ארוכה לוקחת ימים ולפעמים שבועות, ואם יקרה משהו למחשב או לכונן הקשיח, יצמחו לו לסטודנט האומלל שיערות לבנות לרוב.

לגיבוי המחשב יש מספר פתרונות, ובדרך כלל הם עולים כמה מאות שקלים. בחברת סנדיסק מציעים שדרוג לדיסק-און-קי המוכר שלהם, רק שהפעם, מלבד גודל מינימלי ונפחי זיכרון גדולים - המוצר הזה גם מגיע עם תוכנת גיבוי, המאפשרת לכם לגבות את כל התיקיות החשובות לכם בנוחות ומבלי שתצטרכו לקנות כונן ייעודי גדול לצורך המטרה הזו.

מחיר: 209 שקל ל-16 ג'יגה. להשיג ברשתות אלקטרוניקה ומחשבים.

ספר אלקטרוני: eSlick של Foxit Software

ספר אלקטרוני

הקינדל - הספר האלקטרוני של אמזון - אמנם לא הגיע עדיין לישראל, אבל בשוק המקומי אפשר למצוא ספר אלקטרוני אחר שמאפשר לקרוא מאמרים אקדמאיים בצורה נוחה יותר מאשר במחשב. eSlick מבית Foxit Software הוא קורא ספרים אלקטרוני שיצא לשוק בעולם בתחילת 2009 ויוצר על-ידי עובדי אמזון לשעבר, שבנו את מכשיר הקינדל של אמזון.

הוא שוקל כ-180 גרם, ומצויד במסך בגודל 6 אינץ' הפועל בטכנולוגיית E-Ink (דיו אלקטרוני), כך שעמוד המופיע על המסך אינו מרצד ואינו קורן, בשונה ממסכי מחשב. טכנולוגיית ה-E-Ink במכשיר אמורה לספק ראות טובה במכשיר באור שמש ישיר, באור חזק או חלש, וללא מגבלות של זווית צפייה. כמו כן, טכנולוגיית המסך מאפשרת צריכת אנרגיה נמוכה המאפשרת קריאה של 8,000 עמודים בטעינה בודדת, תוך הפעלה במשך ימים ארוכים.

ה-eSlick קורא קבצים בפורמטים הנפוצים PDF ו-TXT, ומאפשר באמצעות תוכנה להוריד כל ספר למחשב ולהמיר אותו לקובץ PDF שהמכשיר מסוגל לקרוא. העברת הקבצים מתבצעת מכל מחשב באמצעות חיבור USB רגיל. כמו כן, הוא משמש כנגן MP3 ומצוייד באוזניות.

מחיר: 1,500 שקל. להשיג באתר www.ebookshop.co.il.